In this study, the goal is to determine the effect of social network supported information and communication technology education (ICTE) on academic achievement of secondary school students. Pretestposttest control groupped experimantal design is implemented. Study’s workgroup is composed by random selected 32 students as experiment group and 32 students as control group. As the data collecting tools, pre (KR-20 reliability parameter=0.74) and post(KR-20=0.75) academic achievement tests was prepared. The experiment group attended to face to face ICTE integrated with social network supported learning environment. The control group solely attended to face to face ICTE. As a result, positive significant effect of social network supported ICTE on the experiment group students’ academical achievements was determined
Sosyal ağ destekli bilişim teknolojileri eğitiminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 32 öğrenci deney ve 32 öğrenci kontrol grubu olmak üzere toplam 64 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, ön (KR-20=0.74) ve son (KR-20=0.75) başarı testleri geliştirilmiştir. Deney grubuna, bilişim teknolojileri eğitimi yüz yüze ve sosyal ağ destekli öğrenme ortamı ile bütünleştirilerek verilmiştir. Kontrol grubuna ise, sadece yüz yüze bilişim teknolojileri dersi verilmiştir. Sonuç olarak, sosyal ağ destekli bilişim teknolojileri eğitiminin, deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarında olumlu yönde anlamlı bir fark yarattığı görülmüştür.
Sosyal Ağ Facebook Bilişim Bilişim Teknolojileri Eğitimi Web
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 3 |