Teknoloji, eğitim sisteminde bir takım gelişmelere neden olmuştur.
Bunlardan birisi de bireylerin uzaktan eğitimidir. Uzaktan eğitim ile geniş
kitlelere eğitim götürülmesi mümkün olmuştur. Uzaktan eğitim, yaşam boyu
öğrenmeyi de kolaylaştıran bir öğretim yaklaşımı olarak karşımıza çıkmaktadır.
Uzaktan eğitimin yararlarına rağmen kendisine göre sorunları bulunmaktadır. Bu
araştırmanın amacı uzaktan eğitimle öğrenim gören Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek
Lisans öğrencilerinin sorunlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, uzaktan eğitim yolu ile Eğitim Yönetimi Tezsiz
Yüksek Lisans programında okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Öğrencilerden
gönüllü olarak araştırmaya katılan 19 öğrenci ile görüşme yapılmıştır.
Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğrencilere konuyla ilgili sorular sorulmuş
ve cevapları kaydedilmiştir. Araştırmanın kuramsal kısmı literatür taranarak
oluşturulmuştur. Araştırma bu haliyle nitel bir çalışmadır. Uygulama kısmıyla
ilgili olarak görüşme formuyla toplanan bilgiler betimsel ve içerik analizine
tabi tutulmuştur. Önce bütün görüşmecilere birer numara verilerek görüşleri
kodlanmıştır. Görüşme formunda yer alan kodlar bir araya getirilerek temalar
oluşturulmuştur. Bunlar yorumlanarak bazı genellemelere ulaşılmaya
çalışılmıştır. Araştırma sonucuna göre; öğrenciler devam zorunluluğu olmadığı
için bu programı tercih etmektedirler. Programın değerlendirilmesine yönelik
yedi tema tespit edilmiştir. Öğrenciler, tezliye geçişin kolaylaştırılmasını
istemektedirler. Bu sonuçlara dayalı
olarak ilgililere bazı önerilerde bulunulmuştur
Bölüm | MAKALE |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD