Amaç: Araştırma hemşirelik bölümü öğrencilerinin terapötik iletişim becerilerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Kesitsel türdeki araştırmanın evrenini 20 Aralık 2019-15 Ocak 2020 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünün ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören öğrenciler (N=695), örneklemini ise n=252 öğrenci oluşturmuştur. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Hemşirelik Öğrencileri İçin Terapötik İletişim Becerileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistikler, korelasyon analizi, Kolmogorov-Smirnov, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21.04±1.32 olup, %55.4’ü kadındır. Öğrencilerin ölçek alt boyutlarından aldıkları puan ortalamaları; non terapötik iletişim becerileri 20.24±6.84 (minimum 7-maximum 42), terapötik iletişim becerileri-I 26.99±6.00 (minimum 8-maximum 42) ve terapötik iletişim becerileri-II 16.78±2.87’dir (minimum 9-maximum 21). Öğrencilerin cinsiyeti, not ortalaması ve iletişim dersi alma durumlarıyla non terapötik iletişim becerileri; sınıf düzeyi, iletişim kurmakta zorlanma durumları ve iletişim kurmakta zorlandıklarında kullandıkları baş etme mekanizmalarıyla terapötik iletişim becerileri-I; yaşı, sınıf düzeyi ve iletişim kurmakta zorlandıklarında kullandıkları baş etme mekanizmaları ile terapötik iletişim becerileri-II puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır (p<0.05).
Sonuç: Elde edilen veriler ışığında, hemşirelik öğrencilerinin terapötik iletişim becerilerini daha çok, non terapötik iletişim becerilerini ise daha az kullandıkları saptanmıştır. Öğrenciler terapötik iletişim becerilerini kullanarak hemşirelik mesleğine ve hasta bakımına büyük katkılar sağlayacaklardır.
hemşirelik öğrencileri iletişim becerileri terapötik iletişim
Yok.
Yok.
Araştırmaya katılan tüm öğrenci hemşirelere teşekkür ederiz.
Objective: The research was conducted to determine the therapeutic communication skills of nursing students.
Methods: The population of the cross-sectional study consisted of second, third and fourth year students (N=695) at the nursing department of a state university between 20 December 2019 and 15 January 2020, and the sample was n=252 students. The data were collected with the "Personal Information Form" and the "Therapeutic Communication Skills Scale for Nursing Students". In the analysis of the data, descriptive statistics, correlation analysis, Kolmogorov-Smirnov, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H tests were used.
Results: The mean age of the students is 21.04±1.32 and 55.4% of them are women. The average scores of the students from the scale sub-dimensions non-therapeutic communication skills were 20.24±6.84 (minimum 7-maximum 42), therapeutic communication skills-I were 26.99±6.00 (minimum 8-maximum 42) and therapeutic communication skills-II were 16.78±2.87 (minimum 9-maximum 21). Between non-therapeutic communication skills with students' gender, grade point average and communication course taking; between therapeutic communication skills-I with class level, their difficulties in communicating and the coping mechanisms they use when they have difficulties in communicating; between therapeutic communication skills-II with age, grade level, coping mechanisms they use when they have difficulty in communicating, and score averages; there were a statistically significant differences (p<0.05).
Conclusions: In the light of the data obtained, it was determined that nursing students use therapeutic communication skills more and non-therapeutic communication skills less. Students will make great contributions to the nursing profession and patient care by using their therapeutic communication skills.
Communication skills nursing students therapeutic communication
Yok.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok. |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Nisan 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |