Mikro düzeyde borçlanma ile ilgili olarak yapılan çalışmalar çoğunlukla hanehalkı bağlamında ele alınmaktadır. Bununla birlikte günümüzde değişen aile yapıları da dikkate alındığında bireysel olarak borçlanma tutumunun incelenmesi de oldukça önemlidir. Bu çalışma üniversite öğrencilerinin borçlanmaya ilişkin tutumlarını finansal okuryazarlık düzeyleri, materyalist eğilimleri ve kompulsif satın alma davranışları açısından incelemektedir. Çalışmada nicel bir araştırma yöntemi benimsenmiş olup Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi merkez yerleşkesinde eğitimine devam etmekte olan 1034 öğrenciden anket yoluyla veriler toplanmıştır. Öğrencilerin demografik özelliklerinin de dikkate alındığı modelleme kısmında sıralı logit model ve genelleştirilmiş sıralı logit model kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre finansal okuryazarlık düzeyinin borçlanmaya ilişkin tutumu etkilemediği görülürken kompulsif satın alma davranışı ve materyalist eğilimin istatistiksel olarak borçlanma üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmuştur. Öğrencilerin borçlanma tutumları eğitimlerine devam ettikleri fakülteye (İİBF ve diğer fakülteler) göre değişmezken cinsiyet ve yaşın borçlanma tutumu üzerinde kısmen etkili olduğu görülmüştür.
Borçlanma Finansal Okuryazarlık Materyalizm Kompulsif Satın Alma Sıralı Logit Model
TÜBİTAK
2209 -A Lisans öğrenci projesi
Bu çalışmayı 2209-A Lisans Öğrenci Projeleri kapsamında destekleyen TÜBİTAK'a teşekkürlerimizi sunarız.
Although studies on borrowing at micro level are mostly handled in the context of households, individual borrowing seems to be very important considering the changing family structure today. This study examines the borrowing behaviors of university students in terms of financial literacy levels, materialistic tendencies, and compulsive buying behaviors. A quantitative research method is used in the study, and it is based on data collected through questionnaires from 1034 students studying at the central campus of Muğla Sıtkı Koçman University. Ordered logit models is used in this study and demographic characteristics (age, gender) of the students are also taken into account. According to the findings, it has been found that there is no relationship between the level of financial literacy and borrowing, while compulsive buying behavior and materialistic tendency had a statistically significant effect on borrowing. While students' borrowing attitudes do not change according to the faculty they studied, it is seen that gender and age are partially effective.
Borrowing Financial Literacy Materialism Compulsive Buying Ordered Logit Model
2209 -A Lisans öğrenci projesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2209 -A Lisans öğrenci projesi |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1-Prof. Dr. Feyzullah EROĞLU Armağan Sayısı |
Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisinde yayınlanmış makalelerin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.