Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigating to which Extend the Academics Know the Investment Instruments and Their Investments in These Instruments: Turkey Application

Yıl 2019, , 1 - 20, 31.01.2019
https://doi.org/10.33723/rs.472355

Öz

Kaynakça

  • Anbar, A. ve Alper, D. (2014). Yatırım Projeleri Analizi, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
  • Hayta, A. B. (2012). Ailelerin Tasarruf ve Yatırım Eğilimlerinin İncelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (2), ss. 345-358.
  • Küden, M. (2004). Davranışsal Finans Açısından Bireylerin Yatırım Tercihlerinin Değerlendirilmesi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi), Gediz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Sancak, E, demirci, N. (2012). Ulusal Tasarruflar ve Türkiye’de Sürdürülebilir Büyüme İçin Tasarrufların Önemi, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Güz 2012, Cilt:8, Yıl:8, Sayı:2, 8:159-198.
  • Sancak, E. (2016). Bireysel Finans, Scala Yayıncılık, İstanbul.
  • Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, 2015. Tasarruf-Yatırım Dinamikleri ve Cari İşlemler Dengesi Gelişmeleri, Ankara.
  • Yalçıner, K. ve Aksoy, E. E. (2011). Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi, Detay Yayınaılık, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004a). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Detay Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004b). Aile Ekonomisi, (Editör: Levent Kılıç), Eskişehir, Eylül.

AKADEMİSYENLERİN YATIRIM ARAÇLARINI TANIMA VE BU ARAÇLARA YATIRIM YAPMA DURUMLARININ İNCELENMESİ: TÜRKİYE UYGULAMASI

Yıl 2019, , 1 - 20, 31.01.2019
https://doi.org/10.33723/rs.472355

Öz

Bu
araştırmanın amacı, 
akademisyenlerin
yatırım araçları hakkındaki bilgi düzeyini ve çeşitli yatırım araçlarına
yatırım yapma durumlarını araştırmaktır. Araştırmaya konu olan veriler 30
farklı devlet üniversitesinde görev yapan 653 akademisyenden bu makalenin
yazarı tarafından hazırlanan ve % 91,3 oranında yüksek düzeyde güvenilirliğe
sahip anket formunun internet üzerinden gönderilmesi ile elde edilmiştir. Elde
edilen veriler frekans analizi ve parametrik olmayan istatistiksel analiz
tekniklerinden Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Testi ile değerlendirilmiştir.
Araştırmadan frekans dağılımı ile elde edilen sonuçlar şu şekildedir:
Akademisyenlerin en çok tanıdığı bireysel yatırım araçları sırayla “altın”,
“döviz”, “gayrimenkul”, “otomobil” ve “bireysel emeklilik” sistemidir. En çok
yatırım yapılan bireysel yatırım araçları ise “bireysel emeklilik sistemi”,
“gayrimenkul”, “altın”, “otomobil” ve “döviz” olarak bulunmuştur.
  Mann Whitney U ve Kruskal Wallis Testi
sonuçlarına göre “cinsiyet”, “çalışma alanı”, “gelir düzeyi” ve “tasarruf”
değişkenleriyle yatırım araçlarını tanıma ve bu yatırım araçlarına yatırım
yapma konusunda istatistiksel açıdan anlamlı farklılık gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Anbar, A. ve Alper, D. (2014). Yatırım Projeleri Analizi, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
  • Hayta, A. B. (2012). Ailelerin Tasarruf ve Yatırım Eğilimlerinin İncelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (2), ss. 345-358.
  • Küden, M. (2004). Davranışsal Finans Açısından Bireylerin Yatırım Tercihlerinin Değerlendirilmesi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi), Gediz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Sancak, E, demirci, N. (2012). Ulusal Tasarruflar ve Türkiye’de Sürdürülebilir Büyüme İçin Tasarrufların Önemi, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Güz 2012, Cilt:8, Yıl:8, Sayı:2, 8:159-198.
  • Sancak, E. (2016). Bireysel Finans, Scala Yayıncılık, İstanbul.
  • Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, 2015. Tasarruf-Yatırım Dinamikleri ve Cari İşlemler Dengesi Gelişmeleri, Ankara.
  • Yalçıner, K. ve Aksoy, E. E. (2011). Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi, Detay Yayınaılık, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004a). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Detay Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004b). Aile Ekonomisi, (Editör: Levent Kılıç), Eskişehir, Eylül.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Uluyol 0000-0001-6420-6495

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 19 Ekim 2018
Kabul Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Uluyol, O. (2019). AKADEMİSYENLERİN YATIRIM ARAÇLARINI TANIMA VE BU ARAÇLARA YATIRIM YAPMA DURUMLARININ İNCELENMESİ: TÜRKİYE UYGULAMASI. R&S - Research Studies Anatolia Journal, 2(4), 1-20. https://doi.org/10.33723/rs.472355
R&S - Research Studies Anatolia Journal 

https://dergipark.org.tr/rs