Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

POSTMODERN PARADİGMALARIN SANAT EĞİTİMİNDE YENİ DÖNÜŞÜMLERİ

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 74 - 87, 02.07.2015
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000103

Öz

Modern eğitim yaklaşımları sanat eğitimini kültürel üretimin merkezine alarak genel
eğitimin önemli bir tamamlayıcısı olarak belirlemiştir. Sanat eğitiminin yaratıcılık, özgünlük,
yenilik ve estetik değerleri oluşturan, toplumu daha ileriye taşıyacak olan amaçları genel olarak
1970’li yıllardan başlayarak ve son yıllarda büyük bir dönüşüme uğramıştır. Postmodern olarak
anılan bu süreçte, yeni liberal yaklaşım ve uygulamalar geniş anlamıyla kültürel üretim, dolanım
ve tüketim süreçlerini sanatın ve sanat eğitiminin kuramsal ve entelektüel alanından
uzaklaştırarak kar marjlarının yüksek olduğu ticari alanlara yöneltmiştir. Bu çalışmanın amacı
postmodern süreçte hızlı ve yönelimsiz bir dönüşüme uğrayan sanat eğitimini, yapısal
dönüşümler, görsel kültür, bilgi ve anlamın oluşumu bağlamlarında tartışmak ve eleştirel bir
bakış açısı ortaya koymaktır. Araştırma kuramsal nitelikte olup, ilgili literatür ve tartışmaları
içermektedir.

Kaynakça

  • Aksoy, N. D. (2010). “Postmodern Sanat Eğitimi Kapsamında İlköğretim Görsel Sanatlar Eğitiminin Değerlendirilmesi ve Programın Yeniden Yapılandırılması”. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Görsel Sanatlar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kafiye Özlem Alp

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alp, K. Ö. (2015). POSTMODERN PARADİGMALARIN SANAT EĞİTİMİNDE YENİ DÖNÜŞÜMLERİ. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 74-87. https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000103