Finansal sistemde maliye ve iktisat politikalarının önemli aracı olan kamu bankaları, 1929 Büyük Buhranıyla devletçilik politikalarının yaygınlaşması sonucunda önemli görevler üstlenmiştir. Piyasada pazar payını koruyarak genişlemekle birlikte kamusal fayda sağlama görevini üstlenen Türk kamu bankacılığı, müşteri portföyünün - ürün yelpazesinin genişlemesi ve bilgi teknolojilerindeki finansal yeniliklerle küresel piyasalarda rekabet etme çabalarını artırmıştır. Diğer taraftan bilgi kirliliğinden kaynaklanan asimetrik bilgi sorunu, beraberinde doğru ve tam bilgiyle beslenen denetim mekanizmalarının etkin çalışmasını engelleyebilmekte; bankacılık sistemi içinde kamu bankalarının risk yönetim süreçlerinin kontrol ve denetimini zorlaştırabilmektedir. Çalışmada, kamu bankalarında asimetrik bilginin azaltılması ve dış denetimde etkinliğin artırılması amacıyla hukuksal yetkileri güçlendirebilecek ve mevcut sisteme katkı sağlayabilecek dış denetim modeli önerisi olarak “Kamu Bankacılığında Sigortalı Müşteri-Temelli Dış Denetim Model Önerisi” sunulmuştur. Model önerisinin uygulanabilirliğinde yöntem olarak SWOT analizi tercih edilmiş ve sektördeki muhtemel etkileri ortaya konularak literatüre yeni bir bakış açısı getirmesi amaçlanmıştır. Araştırmada olası sonuçları ile birlikte tercih edilen yöntem, çok değişkenli karar verme teknikleri gibi sayısal araştırma yöntemlerinin aynı konuda uygulanmasına örnek teşkil edecektir.
Dış Denetim Kamu Dış Denetimi Sayıştay Bağımsız Dış Denetim Asimetrik Bilgi Kamu Bankacılığı
As an important policy instrument within the financial system, public banks assumed greater responsibility with the expansion of statist policies during the Great Depression of 1929. While maintaining and expanding its market share in the banking sector, Turkish Public Banking has undertaken the task of providing service for the benefit of the public and has increased its efforts to compete in global markets through the expansion of its customer portfolio - product range and financial innovations in information technologies lately. On the other hand, asymmetric information problem stemming from information pollution prevents the effective functioning of the audit mechanism, which is normally set to run based on accurate and complete information, and adversely affects the risk management processes of public banks. This study presents a proposal of an external audit model-“The Insured Customer-Based External Audit in Public Banking Model”. The model proposed will contribute to the present financial system in terms of strengthening the legal power of the related institutions with the aim of reducing asymmetric information and increasing efficiency of external auditing in public banks. SWOT analysis has been conducted over the proposed model for greater understanding of its applicability and to reveal its possible effects in the banking sector. The results derived from the preferred method used in the study will pave way for the implementation of different numerical research methods in the future such as multi-criteria decision-making techniques in the same area of research.
External Audit Public External Audit Court of Accounts Independent External Audit Asymmetric Information Public Banking
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 46 |