Suriye’de başlayan iç
savaş boyunca birçok Suriye vatandaşı başka ülkelere göç etmek zorunda
kalmıştır. Bu ülkelerin başında, Suriye’nin en uzun sınıra sahip komşusu
Türkiye gelmektedir. Suriye’den Türkiye’ye göç başladığından bu yana,
Türkiye’deki devlet okullarında binlerce Suriyeli çocuk öğrenim görmektedir. Bu
araştırma okul ve okul çevresinde Suriyeli mültecilerin kapsayıcı eğitimlerinin
önündeki engellere kaynaklık eden motivasyonları ortaya çıkarmayı
amaçlamaktadır. Bu nitel araştırma bir durum çalışması olarak desenlenmiştir.
Bu doğrultuda, Suriyeli mülteci öğrencilerin öğrenim gördüğü okullarda görev
yapan 12 öğretmen ve 5 okul yöneticisi ile, Suriyeli ve Türk öğrencilerin
velilerinden meydana gelen 10 öğrenci velisi araştırmanın çalışma grubunu
oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırma kapsamında uygulanan yarı
yapılandırılmış görüşmeler ve sahada edinilen gözlemlerden yoluyla elde
edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda dört ana temaya ulaşılmıştır: “Dil
Farklılığı”, “Temel Sosyal Problemlerin Okuldaki Yansımaları”, “Entegrasyon
Politikaları Temelli İkilemler” ve “Bir Dahil Olma Alanı Olarak Ortak Kökler”.
Araştırma sonuçları, Suriyeli mültecilere kapsayıcı eğitimlerin önündeki
engelleri kaldırmada kolektif ve bütüncül bir yaklaşımın gerekli olduğunu
ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |
TURJE is licensed to the public under a Creative Commons Attribution 4.0 license.