Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

‘YouTube’ as an Area of Intercultural Communication: An Examination of Communication Practices in the Comments of Culture-Themed Videos

Yıl 2023, Sayı: 12, 262 - 286, 27.10.2023
https://doi.org/10.32739/etkilesim.2023.6.12.222

Öz

The comments section of the videos shared by Youtubers who are members of different cultures, aiming to introduce a certain culture to the audience in an entertaining and informative way, is very valuable in terms of enabling intercultural encounters. In this study, a total of 1035 comments under 8 videos from two different Youtube channels that deal with the characteristics of culture, cultural differences and cultural stereotypes in the Turkish culture were examined and the intercultural communication practices in the comments section of the videos were analyzed. It has been concluded that users often exchange ideas with each other in intercultural encounters on Youtube, request or share information on cultural issues. It is possible to say that Youtube videos aiming to promote culture can have a positive role in the acquisition of intercultural literacy with both their content and intercultural communication practices in the comments section.

Kaynakça

  • Alamri, B. (2018). The role of social media in intercultural adaptation: A review of the literature. English Language Teaching, 11(12), 77-85.
  • Chen, G. M. (2012). The impact of new media on intercultural communication in global context. China Media Research, 8(2), 1-10.
  • Demir, S., & Üstün, E. (2017). Öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık ve etnikmerkezcilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 182-204.
  • Eğinli, A. T. ve Taş, N. Ö. (2018). Global bir anlayış yaratmanın yolu: Kültürlerarası empati. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57), 714-727.
  • Elola, I., & Oskoz, A. (2009). Blogging: fostering intercultural competence development in foreign language and study abroad contexts. Foreign Language Annals, 41(3), 454-477.
  • Gilboa, E. (2009). Media and conflict resolution: A framework for analysis, Marquette Law Review, 93(1), 87-111.
  • Gudykunst, W. B. (2003). Cross-cultural and intercultural communication. Sage
  • Gudykunst, W. B., & Kim, Y. Y. (1984). Communicating with strangers: An approach to intercultural communication. Random House.
  • Güvenç, B. (2011). İnsan ve kültür. Boyut Yayınları.
  • Hall, E. T. (1989). Beyond culture. House.
  • Heyward, M. (2004). Intercultural literacy and the international school (Yayımlanmamış doktora tezi). University of Tasmania.
  • Hofstede, G. (2011). Dimensionalizing cultures: The Hosftede model in context. Online Readings in Psychology and Culture, 2(1).
  • Johnson, A., Lee, S. K., Cionea, I., & Massey, Z. (2018). The benefits and challenges of new media for intercultural conflict. Reconceptualizing new media and intercultural communication in a networked society içinde (ss. 171-197). IGI Global.
  • Kartarı, A. (2006). Farklılıklarla yaşamak: Kültürlerarası iletişim. Ürün Yayınları.
  • Kartarı, A. (2014). Kültür, farklılık ve iletişim: Kültürlerarası iletişimin kavramsal dayanakları. İletişim Yayınları.
  • Kim, A. N., Caidi, N., & Chah. N. (2019). Our Korea: Transcultural affinity as negotiated through YouTube encounters. Information Research, 24(1). http://informationr.net/ir/24-1/isic2018/isic1828.html.
  • Köksal, H. (2010). Türkiye’de tarih öğretimi tartışmaları ve tarih öğretiminde kültür okuryazarlığı. K. Çayır (Ed.), Eğitim, çatışma ve toplumsal barış: Türkiye’den ve dünyadan örnekler. Tarih Vakfı Yayınları.
  • Lu, R. (2021). Research on the cross-cultural communication strategy of Chinese internet celebrities cased on SWOT analysis in video forms: Taking Li Ziqi’s video as an example. Advances in Economics, Business and Management Research, 203, 208-211. https://doi.org/10.2991/assehr.k.210313.052
  • Long, C. (2015). Intercultural communication and stereotypes. https://www.tohoku-gakuin.ac.jp/research/journal/bk2015/pdf/no01_05.pdf
  • Madden, A., Ruthven, I., & McMenemy, D. (2013) A classification scheme for content analyses of YouTube video comments. Journal of Documentation, 69 (5). 693-714.
  • Morreale, J. (2014). From homemade to store bought: Annoying orange and the professonalization of YouTube. Journal of Consumer Culture, 14(1). 111-128.
  • Öğüt, N. (2018). Kültürlerarası iletişim ve duyarlılık. Literatürk Yayınları.
  • Özlem, D. (2000). Kültür bilimleri ve kültür felsefesi. İnkılap Kitabevi.
  • Park, M., Park, J., Baek, Y. M., & Macy, M. (2017). Cultural values and cross-cultural video consumption on YouTube. PLoS ONE, 12(5). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0177865
  • Samovar, L. A., Porter, R. E., & McDaniel, E. R. (2007). Communication between cultures. Thomson.
  • Sarı, E. (2004). Kültürlerarası iletişim: Temeller, gelişmeler, yaklaşımlar. Folklor/Edebiyat Dergisi, 10(39). http://ankara.academia.edu/EnginSARI/Papers
  • Sawyer, R., & Guo-Ming, C. (2012). The impact of social media on intercultural adaptation. Intercultural Communication Studies, 21(2), 151-169.
  • Shliakhovchuk, E. (2019). After cultural literacy: New models of intercultural competency for life and work in a VUCA world. Educational Review, 73(2). https://doi.org/10.1080/00131911.2019.1566211
  • Smith, P. (2007). Kültürel kuram (S. Güzelsarı & İ. Gündoğdu, Çev.). Babil Kitaplığı.
  • Statista. (2021). Most popular websites worldwide as of november 2021. 10 Haziran 2022 tarihinde https://www.statista.com/statistics/1201880/most-visited-websites-worldwide/ adresinden erişilmiştir.
  • Sumner, W. G. (1906). Folkways. Ginn.
  • Uluç, G., & Yarcı, A. (2017). Sosyal medya kültürü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 52. 88-102.
  • Yeşil, S. (2007). Uluslararası ortaklıklar: Kültürel farklılıklar ve bu farklılıkların üst yönetim grubunun çalışma ve performansına etkileri. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(13), 232-246.
  • Wells, C. (1994). İnsan ve dünyası (B. Güvenç, Çev.). Remzi Kitabevi.

Kültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘YouTube’: Kültür Temalı Videoların Yorumlar Bölümündeki Kültürlerarası İletişim Pratiklerinin İncelenmesi

Yıl 2023, Sayı: 12, 262 - 286, 27.10.2023
https://doi.org/10.32739/etkilesim.2023.6.12.222

Öz

İzleyiciye belli bir kültürü eğlenceli ve bilgilendirici bir şekilde tanıtmak ve belli bir kültüre ilişkin kendi kültürel deneyimlerini paylaşmak amacıyla farklı kültürlere üye Youtuberlar tarafından çekilen videoların yorumlar bölümü, kültürlerarası karşılaşmalara olanak sağlaması bakımından oldukça değerlidir. Bu çalışmada, Türk kültürü özelinde kültürün özelliklerini, kültürel farklılıkları, kültüre ilişkin stereotipleri ele alan iki farklı Youtube kanalından toplam 8 videonun altında yer alan 1035 yorum incelenmiş ve videoların yorumlar bölümündeki kültürlerarası iletişim pratikleri analiz edilmiştir. Kullanıcıların Youtube’daki kültürlerarası karşılaşmalarda sıklıkla birbirleriyle fikir alışverişinde bulundukları, kültüre ilişkin konularda enformasyon talebinde ya da enformasyon paylaşımında bulundukları sonucuna ulaşılmıştır. Kültürü tanıtmayı amaçlayan Youtube videolarının hem içerikleriyle hem de yorumlar bölümündeki kültürlerarası iletişim pratikleriyle bireylerin kültürlerarası okuryazarlık kazanımında olumlu bir rolü olabileceğini söylemek mümkündür.

Kaynakça

  • Alamri, B. (2018). The role of social media in intercultural adaptation: A review of the literature. English Language Teaching, 11(12), 77-85.
  • Chen, G. M. (2012). The impact of new media on intercultural communication in global context. China Media Research, 8(2), 1-10.
  • Demir, S., & Üstün, E. (2017). Öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık ve etnikmerkezcilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 182-204.
  • Eğinli, A. T. ve Taş, N. Ö. (2018). Global bir anlayış yaratmanın yolu: Kültürlerarası empati. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57), 714-727.
  • Elola, I., & Oskoz, A. (2009). Blogging: fostering intercultural competence development in foreign language and study abroad contexts. Foreign Language Annals, 41(3), 454-477.
  • Gilboa, E. (2009). Media and conflict resolution: A framework for analysis, Marquette Law Review, 93(1), 87-111.
  • Gudykunst, W. B. (2003). Cross-cultural and intercultural communication. Sage
  • Gudykunst, W. B., & Kim, Y. Y. (1984). Communicating with strangers: An approach to intercultural communication. Random House.
  • Güvenç, B. (2011). İnsan ve kültür. Boyut Yayınları.
  • Hall, E. T. (1989). Beyond culture. House.
  • Heyward, M. (2004). Intercultural literacy and the international school (Yayımlanmamış doktora tezi). University of Tasmania.
  • Hofstede, G. (2011). Dimensionalizing cultures: The Hosftede model in context. Online Readings in Psychology and Culture, 2(1).
  • Johnson, A., Lee, S. K., Cionea, I., & Massey, Z. (2018). The benefits and challenges of new media for intercultural conflict. Reconceptualizing new media and intercultural communication in a networked society içinde (ss. 171-197). IGI Global.
  • Kartarı, A. (2006). Farklılıklarla yaşamak: Kültürlerarası iletişim. Ürün Yayınları.
  • Kartarı, A. (2014). Kültür, farklılık ve iletişim: Kültürlerarası iletişimin kavramsal dayanakları. İletişim Yayınları.
  • Kim, A. N., Caidi, N., & Chah. N. (2019). Our Korea: Transcultural affinity as negotiated through YouTube encounters. Information Research, 24(1). http://informationr.net/ir/24-1/isic2018/isic1828.html.
  • Köksal, H. (2010). Türkiye’de tarih öğretimi tartışmaları ve tarih öğretiminde kültür okuryazarlığı. K. Çayır (Ed.), Eğitim, çatışma ve toplumsal barış: Türkiye’den ve dünyadan örnekler. Tarih Vakfı Yayınları.
  • Lu, R. (2021). Research on the cross-cultural communication strategy of Chinese internet celebrities cased on SWOT analysis in video forms: Taking Li Ziqi’s video as an example. Advances in Economics, Business and Management Research, 203, 208-211. https://doi.org/10.2991/assehr.k.210313.052
  • Long, C. (2015). Intercultural communication and stereotypes. https://www.tohoku-gakuin.ac.jp/research/journal/bk2015/pdf/no01_05.pdf
  • Madden, A., Ruthven, I., & McMenemy, D. (2013) A classification scheme for content analyses of YouTube video comments. Journal of Documentation, 69 (5). 693-714.
  • Morreale, J. (2014). From homemade to store bought: Annoying orange and the professonalization of YouTube. Journal of Consumer Culture, 14(1). 111-128.
  • Öğüt, N. (2018). Kültürlerarası iletişim ve duyarlılık. Literatürk Yayınları.
  • Özlem, D. (2000). Kültür bilimleri ve kültür felsefesi. İnkılap Kitabevi.
  • Park, M., Park, J., Baek, Y. M., & Macy, M. (2017). Cultural values and cross-cultural video consumption on YouTube. PLoS ONE, 12(5). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0177865
  • Samovar, L. A., Porter, R. E., & McDaniel, E. R. (2007). Communication between cultures. Thomson.
  • Sarı, E. (2004). Kültürlerarası iletişim: Temeller, gelişmeler, yaklaşımlar. Folklor/Edebiyat Dergisi, 10(39). http://ankara.academia.edu/EnginSARI/Papers
  • Sawyer, R., & Guo-Ming, C. (2012). The impact of social media on intercultural adaptation. Intercultural Communication Studies, 21(2), 151-169.
  • Shliakhovchuk, E. (2019). After cultural literacy: New models of intercultural competency for life and work in a VUCA world. Educational Review, 73(2). https://doi.org/10.1080/00131911.2019.1566211
  • Smith, P. (2007). Kültürel kuram (S. Güzelsarı & İ. Gündoğdu, Çev.). Babil Kitaplığı.
  • Statista. (2021). Most popular websites worldwide as of november 2021. 10 Haziran 2022 tarihinde https://www.statista.com/statistics/1201880/most-visited-websites-worldwide/ adresinden erişilmiştir.
  • Sumner, W. G. (1906). Folkways. Ginn.
  • Uluç, G., & Yarcı, A. (2017). Sosyal medya kültürü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 52. 88-102.
  • Yeşil, S. (2007). Uluslararası ortaklıklar: Kültürel farklılıklar ve bu farklılıkların üst yönetim grubunun çalışma ve performansına etkileri. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(13), 232-246.
  • Wells, C. (1994). İnsan ve dünyası (B. Güvenç, Çev.). Remzi Kitabevi.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hande Ulusoy 0000-0002-3859-7098

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Ulusoy, H. (2023). Kültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘YouTube’: Kültür Temalı Videoların Yorumlar Bölümündeki Kültürlerarası İletişim Pratiklerinin İncelenmesi. Etkileşim(12), 262-286. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2023.6.12.222
AMA Ulusoy H. Kültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘YouTube’: Kültür Temalı Videoların Yorumlar Bölümündeki Kültürlerarası İletişim Pratiklerinin İncelenmesi. Etkileşim. Ekim 2023;(12):262-286. doi:10.32739/etkilesim.2023.6.12.222
Chicago Ulusoy, Hande. “Kültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘YouTube’: Kültür Temalı Videoların Yorumlar Bölümündeki Kültürlerarası İletişim Pratiklerinin İncelenmesi”. Etkileşim, sy. 12 (Ekim 2023): 262-86. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2023.6.12.222.
EndNote Ulusoy H (01 Ekim 2023) Kültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘YouTube’: Kültür Temalı Videoların Yorumlar Bölümündeki Kültürlerarası İletişim Pratiklerinin İncelenmesi. Etkileşim 12 262–286.
IEEE H. Ulusoy, “Kültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘YouTube’: Kültür Temalı Videoların Yorumlar Bölümündeki Kültürlerarası İletişim Pratiklerinin İncelenmesi”, Etkileşim, sy. 12, ss. 262–286, Ekim 2023, doi: 10.32739/etkilesim.2023.6.12.222.
ISNAD Ulusoy, Hande. “Kültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘YouTube’: Kültür Temalı Videoların Yorumlar Bölümündeki Kültürlerarası İletişim Pratiklerinin İncelenmesi”. Etkileşim 12 (Ekim 2023), 262-286. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2023.6.12.222.
JAMA Ulusoy H. Kültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘YouTube’: Kültür Temalı Videoların Yorumlar Bölümündeki Kültürlerarası İletişim Pratiklerinin İncelenmesi. Etkileşim. 2023;:262–286.
MLA Ulusoy, Hande. “Kültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘YouTube’: Kültür Temalı Videoların Yorumlar Bölümündeki Kültürlerarası İletişim Pratiklerinin İncelenmesi”. Etkileşim, sy. 12, 2023, ss. 262-86, doi:10.32739/etkilesim.2023.6.12.222.
Vancouver Ulusoy H. Kültürlerarası İletişim Mecrası Olarak ‘YouTube’: Kültür Temalı Videoların Yorumlar Bölümündeki Kültürlerarası İletişim Pratiklerinin İncelenmesi. Etkileşim. 2023(12):262-86.