Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜNCEL HABERLERİN REKLAM KAMPANYALARINA YANSIMASI

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 130 - 152, 06.01.2020

Öz

Çağımızda üretim ve tüketimin artmasıyla birlikte reklam sektöründe oluşan rekabetle birlikte gelişen yeni teknolojikler reklam kampanyalarında yeniden yapılanmayı gerektirmiştir. Birçok farklı mecra ve yeni yöntemler kullanılarak reklamlar hazırlanmış ve reklam kampanyalarını güncellenme yolunda adımlar atılmıştır. Kampanya oluşturulurken, güncelliğin ve zamanın dinamiğinin yakalanması reklam üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Reklam kampanyası tasarım süreci belli unsurlara bağlı kalsa da kendi içerisindeki farklı dinamiklerden yararlanarak güncel düşünme ve tasarlama yapısını içerisinde barındırmaktadır.
Geçmişten günümüze güncel bir yapıya bürünen Reklam; içerdiği satış, bilgilendirme, ikna etme, güncelliği yakalama, medya takibi, yeni tasarım alternatifleri gibi ürün ve hizmetin satışını daha kolay ve hızlı bir şekilde ortaya koyacağı alanlara yönelmiştir. Bu durum tüketimi arttırarak reklam kampanyalarını da yeni bir noktaya getirmiştir. Bu araştırmada; reklam, reklam kampanyaları ve hedef kitleye ulaşırken içinde bulunduğu zamanın dinamiğini yakalayacak güncellik etkisi, seçilen örnek reklam kampanyaları, içerik ve görsel iletişim tasarımı yönünden incelenmiştir.

Teşekkür

teşekkür ederim

Kaynakça

  • Barkın, O. (2017). “Kadına Yönelik Şiddet Konulu Afişlerin Göstergebilimsel Analizi” Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi), Isparta, 2017. Deskgramet. (2018). Çukur Döner. https://deskgramnet.com/instagram/cukurdoner Erişim Tarihi: 22 Mayıs 2018. Featherstone, F. (2005). Çev: Mehmet Küçük Postmodernizm Ve Tüketim Kültürü Artı Yayınları, Ankara. Karakaş, T. D. (2015). ‘Güncel Sanatın Manipülasyon Yönelimlerine Katkısında Görsel Retorik’ Doktora Tezi, Samsun, 2015 Karpat, I. (1999). Kurumsal Reklam, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul. Keş, Y. (2005). Göstergebilimsel Açıdan Bir Banner Reklamının İncelenmesi “Turkcell Banner Reklam Örneği”. Sanat Yazıları 12, Alp Ofset Matbaacılık, Ankara. Koçtaş. (2018). Son 1 ayda bazı vidalar çok değerlendi ama siz hiç merak etmeyin, bizde değişen bir şey yok. https://twitter.com/koctas/status/1017453544088244224 Erişim Tarihi: 20 Haziran 2018. Musilgazetesi.(2018). İşyerlerine ‘Çukur´ İsmini Vermeye Başladılar. http://www.musilgazetesi.com/haber/isyerlerine-cukur-ismini-vermeye-basladilar-26889.html Erişim Tarihi: 01 Haziran 2018 NTV. (2017). Angelina Jolie-Brad Pitt ayrılığı gazete manşetlerinde. https://www.ntv.com.tr/galeri/yasam/angelina-jolie-brad-pitt-ayriligi-gazete-mansetlerinde,LHs7mYv9BUCrBlqU8i1lbg/grCFYTIFAUq8AEQh8JhIXQ Erişim Tarihi: 25 Eylül 2017. Patronlar Dünyası. (2018). Brangelina ayrılığını fırsata dönüştüren 5 reklam. http://www.patronlardunyasi.com/haber/Brangelina-ayriligini-firsata-donusturen-5-reklam/184428 , Erişim Tarihi: 02 Temmuz 2018. Pazarlamasyon. 2017. Burger King, Whopper İsteyen Müşterilerini McDonald’s’a Yönlendirdi https://pazarlamasyon.com/burger-king-whopper-isteyen-musterilerini-mcdonaldsa-yonlendirdi/ Erişim Tarihi: 20 Ekim 2019. Sözcü. (2018). Norveçli havayolu şirketinin uyanıklığı. https://www.sozcu.com.tr/2016/ekonomi/norvecli-havayolu-sirketinin-uyanikligi-1406977/ Erişim Tarihi: 06 Şubat 2018. TDK. (2018). Türk Dil Kurumu, “güncel sanat” tdk.gov.tr/?option=com_bts&kategori1=veritbn&kelimesec= 67938 Erişim Tarihi:11.03.2018 Tiryaki, C. (2014). Reklam Kampanyası Başarısında Açıkhava Reklamlarının Etkisi, Yüksek Lisans tezi İstanbul, 2014. Twitter. (2018). Boost Juice. https://twitter.com/boostjuiceoz/status/778418820402647040/photo/1 Erişim Tarihi: 26 Haziran 2018). Ünsal, Y. (1984). Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, Abc Yayınevi, İstanbul. Yılmaz, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya yayınevi, Birinci Basım, Ankara. Yicit. 2019. Ortaklaşa Rekabet mi? Rezalet mi? http://www.yicit.com/2019/10/ortaklasa-rekabet-mi-rezalet-mi/ , Erişim Tarihi: 20 Ekim 2019. 30Nisan. (2018). Vartolu Esnaflar Çukur Filminin İsmini İş Yerlerine Verdi. http://www.30nisan.com/haber/vartolu-esnaflar-cukur-filminin-ismini-is-yerlerine-verdi-27908.html Erişim Tarihi: 20 Haziran 2018.

THE REFLECTION OF CURRENT NEWS TO ADVERTISING CAMPAIGNS

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 130 - 152, 06.01.2020

Öz

In our age, with the increase in production and consumption, the new technologies developed with the competition in the advertising sector necessitated the restructuring in advertising campaigns. Advertisements have been prepared using many different channels and new methods and steps have been taken to update the advertising campaigns. While the campaign is being created, catching up to date and dynamic of time has a significant impact on advertising. Although the advertising campaign design process depends on certain elements, it incorporates the current thinking and designing structure by making use of different dynamics within itself.
Ad that has taken on a structure from past to present; sales, information, persuasion, catching up to date, media monitoring, new design alternatives, such as the sale of products and services more easily and quickly put forward areas. This increased consumption and brought advertising campaigns to a new level. In this study; advertising, advertising campaigns and the effect of currently that will capture the dynamics of the time it reaches the target audience, selected sample advertising campaigns, content and visual communication design.

Kaynakça

  • Barkın, O. (2017). “Kadına Yönelik Şiddet Konulu Afişlerin Göstergebilimsel Analizi” Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi), Isparta, 2017. Deskgramet. (2018). Çukur Döner. https://deskgramnet.com/instagram/cukurdoner Erişim Tarihi: 22 Mayıs 2018. Featherstone, F. (2005). Çev: Mehmet Küçük Postmodernizm Ve Tüketim Kültürü Artı Yayınları, Ankara. Karakaş, T. D. (2015). ‘Güncel Sanatın Manipülasyon Yönelimlerine Katkısında Görsel Retorik’ Doktora Tezi, Samsun, 2015 Karpat, I. (1999). Kurumsal Reklam, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul. Keş, Y. (2005). Göstergebilimsel Açıdan Bir Banner Reklamının İncelenmesi “Turkcell Banner Reklam Örneği”. Sanat Yazıları 12, Alp Ofset Matbaacılık, Ankara. Koçtaş. (2018). Son 1 ayda bazı vidalar çok değerlendi ama siz hiç merak etmeyin, bizde değişen bir şey yok. https://twitter.com/koctas/status/1017453544088244224 Erişim Tarihi: 20 Haziran 2018. Musilgazetesi.(2018). İşyerlerine ‘Çukur´ İsmini Vermeye Başladılar. http://www.musilgazetesi.com/haber/isyerlerine-cukur-ismini-vermeye-basladilar-26889.html Erişim Tarihi: 01 Haziran 2018 NTV. (2017). Angelina Jolie-Brad Pitt ayrılığı gazete manşetlerinde. https://www.ntv.com.tr/galeri/yasam/angelina-jolie-brad-pitt-ayriligi-gazete-mansetlerinde,LHs7mYv9BUCrBlqU8i1lbg/grCFYTIFAUq8AEQh8JhIXQ Erişim Tarihi: 25 Eylül 2017. Patronlar Dünyası. (2018). Brangelina ayrılığını fırsata dönüştüren 5 reklam. http://www.patronlardunyasi.com/haber/Brangelina-ayriligini-firsata-donusturen-5-reklam/184428 , Erişim Tarihi: 02 Temmuz 2018. Pazarlamasyon. 2017. Burger King, Whopper İsteyen Müşterilerini McDonald’s’a Yönlendirdi https://pazarlamasyon.com/burger-king-whopper-isteyen-musterilerini-mcdonaldsa-yonlendirdi/ Erişim Tarihi: 20 Ekim 2019. Sözcü. (2018). Norveçli havayolu şirketinin uyanıklığı. https://www.sozcu.com.tr/2016/ekonomi/norvecli-havayolu-sirketinin-uyanikligi-1406977/ Erişim Tarihi: 06 Şubat 2018. TDK. (2018). Türk Dil Kurumu, “güncel sanat” tdk.gov.tr/?option=com_bts&kategori1=veritbn&kelimesec= 67938 Erişim Tarihi:11.03.2018 Tiryaki, C. (2014). Reklam Kampanyası Başarısında Açıkhava Reklamlarının Etkisi, Yüksek Lisans tezi İstanbul, 2014. Twitter. (2018). Boost Juice. https://twitter.com/boostjuiceoz/status/778418820402647040/photo/1 Erişim Tarihi: 26 Haziran 2018). Ünsal, Y. (1984). Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, Abc Yayınevi, İstanbul. Yılmaz, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya yayınevi, Birinci Basım, Ankara. Yicit. 2019. Ortaklaşa Rekabet mi? Rezalet mi? http://www.yicit.com/2019/10/ortaklasa-rekabet-mi-rezalet-mi/ , Erişim Tarihi: 20 Ekim 2019. 30Nisan. (2018). Vartolu Esnaflar Çukur Filminin İsmini İş Yerlerine Verdi. http://www.30nisan.com/haber/vartolu-esnaflar-cukur-filminin-ismini-is-yerlerine-verdi-27908.html Erişim Tarihi: 20 Haziran 2018.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sıla Aydogan

Yusuf Keş

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydogan, S., & Keş, Y. (2020). GÜNCEL HABERLERİN REKLAM KAMPANYALARINA YANSIMASI. Yıldız Journal of Art and Design, 6(2), 130-152.

Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur.  Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD