İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSING THE EFFECTS OF EDUCATIONAL GAMES IN SCIENCE AND TECHNOLOGY COURSE ON SEVENTH GRADE STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENTS

Yıl 2014, , 204 - 216, 01.07.2014
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.2-5000091535

Öz

The purpose of this research is to analyze the effect of educational games teaching method on 7th grade students’ academic achievements science and technology lesson. In the research, post-test experimental model was used The control group consists of 40 seventh grade students and the experimental group consists of 40 seventh grade students, totally 80 students make up the study group. Collected data were analyzed via t-test using SPSS software. The analysis revealed a significant difference between the mean achievement score of the experimental group and that of the control group favoring the experimental group. Supported by educational games in science and technology education can be said to positively affect academic achievement.

Kaynakça

  • Ataover S. adolescents,YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. through games to
  • Aycan S., Türkoğuz, Ş., Arı, E., Kaynar, Ü. (2002). Periyodik cetvelin ve elementlerin tombala oyun tekniği ile öğretimi ve bellekte kalıcılığının saptanması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiri Kitabı. ODTÜ, Ankara.
  • Bayırtepe E. ve Tüzün H. (2007). Oyun-tabanlı öğrenme ortamlarının öğrencilerin bilgisayar dersindeki başarıları ve öz-yeterlik algıları üzerine etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 41-54
  • Bilen M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı.
  • Demirel Ö. (2002) Programdan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem.
  • Dönmez N. B. (1999). Oyun kitabi. İstanbul: Esin.
  • Çepni S. (Ed.). (2011). Fen ve teknoloji öğretimi.(9. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Geban, Ö. ve Uzuntiryaki, E. (1999). Kavram haritalama ve benzeşme yöntemi ile mol kavramı öğretimi. III Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 169-172.
  • Gerald L. (1995).Eğitimde felsefi ve ideolojik yaklaşımlar Çev. Nesrin Kale, 72. Ofset, Basımevi.
  • Karamustafaoğlu O. ve Kaya M. (2013). Eğitsel oyunlarla ‘yansıma ve aynalar’ konusunun öğretimi: yansımalı konu örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 3(2), 41 49.
  • Klepper J. R. (2003). A comparison of fourth grade students’ testing scores between an independent worksheet review and a bingo game review, Department of Teacher Education of Johnson Bible College, Master of Arts, U.S., 1-44.
  • Kocyiğit S., Tuğluk M. N. ve Kok M. (2007). Çocuğun gelişim surecinde eğitsel bir etkinlik olarak oyun. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,16, 324-342.
  • MEB. (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı, Ankara.
  • Nicolopoulou A. (1993/2004). Oyun, bilişsel gelişim ve toplumsal dünya: Piaget, Vygotsky ve sonrası. (Çev: Melike Türkan Bağlı). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,37 (2),137-169.
  • Özer A., Gürkan A. C. ve Ramazanoglu M. O. (2006). Oyunun çocuk gelişimi üzerine etkileri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 54-57.
  • Romine, X. (2004). Using games in the classroom to enhance motivation, participation, andretention: a pretest and post-test evaluation. Culminating experience action research projects, 5, 283-295.
  • Saracaloğlu, A. S. ve Aldan Karademir, Ç. (2009). Eğitsel oyun temelli fen ve teknoloji öğretiminin öğrenci başar1ısına etkisi. VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bildiri Kitabı. 21-23 Mayıs, Osmangazi Üniversitesi: Eskişehir, 1098-1107.
  • Sökmen N., Bayram, H., Solan, Ü., Savcı, H., Gürdal, A. (1997). Kavram haritasının fen bilgisi başarısına etkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 142– 149
  • Şaşmaz Ören F. ve Erduran Avcı D. (2004). Eğitimsel oyunla öğretimin fen bilgisi dersi “güneş sistemi ve gezegenler” konusunda akademik başarı üzerine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.18, 67-76.
  • Torun, F. (2011). Çocuk hakları öğretiminde oyun yönteminin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • Tosun, Ö. (2011). Altıncı sınıf fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretme-öğrenme sürecinde kullandıkları öğretme yaklaşımları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Uzun, N (2012). A sample of active learning application in science education: The thema “cell” with educational games. Procedia Social and Behavioral Sciences,46, 2932 – 2936
  • Uzuntiryaki, E., Çakır, H., Geban, Ö. (2001). Kavram haritaları ve kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin “asit-bazlar” konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi. Yeni Bin Yılın Basında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, (7–8 Eylül 2001), İstanbul. Bildiriler Kitabı, 281–284, 2001 Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Yiğit A. (2007). İlköğretim 2.sınıf seviyesinde bilgisayar destekli eğitici matematik oyunlarının başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Yurt E. (2007). Eğitsel oyun tekniği ile fen öğretimi ve yeni ilköğretim müfredatındaki yeri ve önemi (Muğla İli Merkez İlce Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.

FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2014, , 204 - 216, 01.07.2014
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.2-5000091535

Öz

Bu çalışmada, fen ve teknoloji dersinde eğitsel oyunların yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada son test kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 40’ar kişiden oluşan deney grubu ve kontrol grubu ile toplamda 80 kişiden oluşan yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin analizinde kullanılan t- testi SPSS paket programı ile yapılmıştır. Ünite sonunda uygulanan başarı testine göre deney ve kontrol gurubu öğrencileri arasında anlamlı farklılık olduğu bulgusu elde edilmiştir. Fen ve teknoloji dersinde eğitsel oyunlarla desteklenen öğretimin akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği söylenebilir.

Kaynakça

  • Ataover S. adolescents,YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. through games to
  • Aycan S., Türkoğuz, Ş., Arı, E., Kaynar, Ü. (2002). Periyodik cetvelin ve elementlerin tombala oyun tekniği ile öğretimi ve bellekte kalıcılığının saptanması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiri Kitabı. ODTÜ, Ankara.
  • Bayırtepe E. ve Tüzün H. (2007). Oyun-tabanlı öğrenme ortamlarının öğrencilerin bilgisayar dersindeki başarıları ve öz-yeterlik algıları üzerine etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 41-54
  • Bilen M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı.
  • Demirel Ö. (2002) Programdan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem.
  • Dönmez N. B. (1999). Oyun kitabi. İstanbul: Esin.
  • Çepni S. (Ed.). (2011). Fen ve teknoloji öğretimi.(9. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Geban, Ö. ve Uzuntiryaki, E. (1999). Kavram haritalama ve benzeşme yöntemi ile mol kavramı öğretimi. III Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 169-172.
  • Gerald L. (1995).Eğitimde felsefi ve ideolojik yaklaşımlar Çev. Nesrin Kale, 72. Ofset, Basımevi.
  • Karamustafaoğlu O. ve Kaya M. (2013). Eğitsel oyunlarla ‘yansıma ve aynalar’ konusunun öğretimi: yansımalı konu örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 3(2), 41 49.
  • Klepper J. R. (2003). A comparison of fourth grade students’ testing scores between an independent worksheet review and a bingo game review, Department of Teacher Education of Johnson Bible College, Master of Arts, U.S., 1-44.
  • Kocyiğit S., Tuğluk M. N. ve Kok M. (2007). Çocuğun gelişim surecinde eğitsel bir etkinlik olarak oyun. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,16, 324-342.
  • MEB. (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı, Ankara.
  • Nicolopoulou A. (1993/2004). Oyun, bilişsel gelişim ve toplumsal dünya: Piaget, Vygotsky ve sonrası. (Çev: Melike Türkan Bağlı). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,37 (2),137-169.
  • Özer A., Gürkan A. C. ve Ramazanoglu M. O. (2006). Oyunun çocuk gelişimi üzerine etkileri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 54-57.
  • Romine, X. (2004). Using games in the classroom to enhance motivation, participation, andretention: a pretest and post-test evaluation. Culminating experience action research projects, 5, 283-295.
  • Saracaloğlu, A. S. ve Aldan Karademir, Ç. (2009). Eğitsel oyun temelli fen ve teknoloji öğretiminin öğrenci başar1ısına etkisi. VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bildiri Kitabı. 21-23 Mayıs, Osmangazi Üniversitesi: Eskişehir, 1098-1107.
  • Sökmen N., Bayram, H., Solan, Ü., Savcı, H., Gürdal, A. (1997). Kavram haritasının fen bilgisi başarısına etkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 142– 149
  • Şaşmaz Ören F. ve Erduran Avcı D. (2004). Eğitimsel oyunla öğretimin fen bilgisi dersi “güneş sistemi ve gezegenler” konusunda akademik başarı üzerine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.18, 67-76.
  • Torun, F. (2011). Çocuk hakları öğretiminde oyun yönteminin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • Tosun, Ö. (2011). Altıncı sınıf fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretme-öğrenme sürecinde kullandıkları öğretme yaklaşımları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Uzun, N (2012). A sample of active learning application in science education: The thema “cell” with educational games. Procedia Social and Behavioral Sciences,46, 2932 – 2936
  • Uzuntiryaki, E., Çakır, H., Geban, Ö. (2001). Kavram haritaları ve kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin “asit-bazlar” konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi. Yeni Bin Yılın Basında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, (7–8 Eylül 2001), İstanbul. Bildiriler Kitabı, 281–284, 2001 Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Yiğit A. (2007). İlköğretim 2.sınıf seviyesinde bilgisayar destekli eğitici matematik oyunlarının başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Yurt E. (2007). Eğitsel oyun tekniği ile fen öğretimi ve yeni ilköğretim müfredatındaki yeri ve önemi (Muğla İli Merkez İlce Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seher Bayat

Hülya Kılıçaslan Bu kişi benim

Şener Şentürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Gönderilme Tarihi 28 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Bayat, S., Kılıçaslan, H., & Şentürk, Ş. (2014). FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE EĞİTSEL OYUNLARIN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 204-216. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.2-5000091535

Cited By