BibTex RIS Kaynak Göster

According to Turkish Higher Education Qualifications Framework, the field of theology is in

Yıl 2018, , 297 - 316, 01.04.2018
https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001492

Öz

Research Techniques Course in the Faculties of Divinity in Turkey: A Case Study According to Turkish Higher Education Qualifications Framework, the field of theology is in the category of humanities and aims to have some competences related to the academic skills of students during their undergraduate education with the help of education curriculum. One of the most important competencies in the cognitive and theoretical sense within the framework of the determined competences is that the students are able to use advanced knowledge that they have gained in their fields and conduct research using this knowledge. In this context, the function of the course of research techniques in undergraduate education programs of divinity is of great importance. The aim of this study is to examine the effects of the research techniques taught in the divinity faculties on students’ scientific thinking and academic skills. As a result of the research, it is concluded that the course of research techniques has been a positive contribution to the ability of students to use and interpret the knowledge they have, to recognize problems, and to conduct scientific research using research methods

Kaynakça

  • Anderson, Gary. Fundamentals of Educational Research. Londra: The Falmer Press, Büyüköztürk, Şener, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Erkan Ergün, Şirin Karadeniz ve Funda Demirel. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları, European University Association (EUA). “Graz Declaration”, http://www.eua.be/Libraries/quality-assurance/graz- declaration.pdf?sfvrsn=0 (15.01.2018).
  • Genç, M. Fatih. “Avrupa ve Türkiye’de İlahiyat Fakülteleri Lisans Ders Programla- rı: İspanya, Bosna Hersek, Hollanda, Belçika ve Almanya’daki İlahiyat Fa- külteleri İle Bir Karşılaştırma,” Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi :1 (2013), ss.27-45.
  • Günbayı, İlhan, Gamze Kasalak ve Serdar Özçetin. “Bilimsel Araştırmalarda Etik Dışı Davranışlar: Bir Durum Çalışması,” Yükseköğretim Dergisi 3:2 (2013), ss.97-108.
  • Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama Yöntemi. Ankara: Pars Matbaacı- lık, 1976. ---------. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2014. Katholieke Universiteit te Leuven, https://onderwijsaanbod.kuleuven.be/syllabi/e/A09A3AE.htm#activetab=do elstellingen_idp2414416 (10.01.2018). ---------. https://onderwijsaanbod.kuleuven.be/syllabi/e/A09A3AE.htm#activetab=do elstellingen_idp2414416 (10.01.2018).
  • Seyidoğlu, Halil. Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. Ankara: Olgaç Matbaası, Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. An- kara: TÜBA Yayınları, 2002. Türk Dil Kurumu (TDK). “Genel Türkçe Sözlük,” http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK. GTS.5a536ea50bebf1.36759541 (8.01.2018).
  • Uçak, Nazan Özenç ve Hatice Gülşen Birinci. “Bilimsel Etik ve İntihal,” Türk Kü- tüphaneciliği 22:2 (2008), ss.187-204.
  • University of Dublin, Trinity College- Department of Religions and Theology, https://www.tcd.ie/Religions_Theology/assets/pdf/1718%20R%20&%20T %20Handbook.pdf (11.01.2018). Univerzitet u Zenici Islamski Pedagoski Fakultet u Zenici, http://www.ipf.unze.ba/odsjek-za-islamsku-vjeronauku/(12.01.2018). ---------. Nastavni Plan I Program Dodiplomoskog Studija, http://www.ipf.unze.ba/wp-content/uploads/2017/11/NPP-za-I-ciklus-na
  • Odsjeku-za-islamsku-vjeronauku-ak.-2017-18.pdf (12.01.2018).
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi,” http://tyyc.yok.gov.tr/?pid=48 (17.01.2018). ---------. “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)- 6. Düzey (Li- sans Eğitimi) Yeterlilikleri,” http://www.yok.gov.tr/web/uluslararasi- iliskiler/6.-duzey-lisans- (17.01.2017).

İlahiyat fakültelerindeki araştırma teknikleri dersi: bir durum çalışması

Yıl 2018, , 297 - 316, 01.04.2018
https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001492

Öz

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre ilahiyat alanı, bilimler sınıflamasının beşeri bilimler kategorisinde yer almakta ve düzenlediği eğitim-öğretim programları yardımıyla lisans eğitimi süresince öğrencilerin akademik becerilerine ilişkin bazı yeterliliklere sahip olmasını hedeflemektedir. Belirlenen yeterlilikler çerçevesinde bilişsel ve kuramsal anlamda en önemli yetkinliklerden birisi, öğrencilerin kendi alanlarında kazandıkları ileri düzey bilgileri kullanabilme ve bu bilgileri kullanarak araştırma yapabilmeleridir. Bu bağlamda ilahiyat fakülteleri lisans eğitim-öğretim programlarındaki araştırma teknikleri derslerinin işlevi büyük bir önem arz etmektedir. Bu çalışmadaki amaç; ilahiyat fakültelerinin lisans düzeyinde okutulan Araştırma Teknikleri dersinin önemi, işlenişi, içeriği, öğrencilerin bilimsel düşünme ve akademik becerilerine katkılarını incelemektir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre ilahiyat fakültelerinde okutulan Araştırma Teknikleri dersinin öğrencilerin sahip oldukları bilgileri kullanabilme ve yorumlayabilme, sorunları tanıyabilme ve araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel çalışma yapabilme becerilerine olumlu bir katkısı olduğu sonucuna varılmıştır

Kaynakça

  • Anderson, Gary. Fundamentals of Educational Research. Londra: The Falmer Press, Büyüköztürk, Şener, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Erkan Ergün, Şirin Karadeniz ve Funda Demirel. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları, European University Association (EUA). “Graz Declaration”, http://www.eua.be/Libraries/quality-assurance/graz- declaration.pdf?sfvrsn=0 (15.01.2018).
  • Genç, M. Fatih. “Avrupa ve Türkiye’de İlahiyat Fakülteleri Lisans Ders Programla- rı: İspanya, Bosna Hersek, Hollanda, Belçika ve Almanya’daki İlahiyat Fa- külteleri İle Bir Karşılaştırma,” Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi :1 (2013), ss.27-45.
  • Günbayı, İlhan, Gamze Kasalak ve Serdar Özçetin. “Bilimsel Araştırmalarda Etik Dışı Davranışlar: Bir Durum Çalışması,” Yükseköğretim Dergisi 3:2 (2013), ss.97-108.
  • Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama Yöntemi. Ankara: Pars Matbaacı- lık, 1976. ---------. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2014. Katholieke Universiteit te Leuven, https://onderwijsaanbod.kuleuven.be/syllabi/e/A09A3AE.htm#activetab=do elstellingen_idp2414416 (10.01.2018). ---------. https://onderwijsaanbod.kuleuven.be/syllabi/e/A09A3AE.htm#activetab=do elstellingen_idp2414416 (10.01.2018).
  • Seyidoğlu, Halil. Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. Ankara: Olgaç Matbaası, Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. An- kara: TÜBA Yayınları, 2002. Türk Dil Kurumu (TDK). “Genel Türkçe Sözlük,” http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK. GTS.5a536ea50bebf1.36759541 (8.01.2018).
  • Uçak, Nazan Özenç ve Hatice Gülşen Birinci. “Bilimsel Etik ve İntihal,” Türk Kü- tüphaneciliği 22:2 (2008), ss.187-204.
  • University of Dublin, Trinity College- Department of Religions and Theology, https://www.tcd.ie/Religions_Theology/assets/pdf/1718%20R%20&%20T %20Handbook.pdf (11.01.2018). Univerzitet u Zenici Islamski Pedagoski Fakultet u Zenici, http://www.ipf.unze.ba/odsjek-za-islamsku-vjeronauku/(12.01.2018). ---------. Nastavni Plan I Program Dodiplomoskog Studija, http://www.ipf.unze.ba/wp-content/uploads/2017/11/NPP-za-I-ciklus-na
  • Odsjeku-za-islamsku-vjeronauku-ak.-2017-18.pdf (12.01.2018).
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi,” http://tyyc.yok.gov.tr/?pid=48 (17.01.2018). ---------. “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)- 6. Düzey (Li- sans Eğitimi) Yeterlilikleri,” http://www.yok.gov.tr/web/uluslararasi- iliskiler/6.-duzey-lisans- (17.01.2017).
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA63RM23KF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aslıhan Kuşçuoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

Chicago Kuşçuoğlu, Aslıhan. “İlahiyat fakültelerindeki araştırma Teknikleri Dersi: Bir Durum çalışması”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 59, sy. 1 (Nisan 2018): 297-316. https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000001492.

Creative Commons Lisansı
Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.