Yazım Kuralları

Makale gönderimi online olarak https://dergipark.org.tr/tr/pub/filmvisio üzerinden yapılmalıdır. Gönderilen yazılar, yazının yayınlanmak üzere gönderildiğini ifade eden, makale türünü belirten ve makaleyle ilgili bilgileri içeren (bkz: Son Kontrol Listesi) bir mektup, kapak sayfası, yazar formu, yazının elektronik formunu içeren Microsoft Word 2003 ve üzerindeki versiyonları ile yazılmış elektronik dosya ve tüm yazarların imzaladığı Telif Hakkı Anlaşması Formu eklenerek gönderilmelidir.

1. Araştırma makaleleri ve derleme makaleler (sonnotlar ve kaynaklar dâhil) 5.000-10.000 kelime aralığında olmalıdır. Kitap, film ve dizi incelemeleri 750-1.500 kelime aralığında olmalıdır. Açıklayıcı notlar metnin içinde numaralandırılmalı ve makalenin sonunda, kaynaklardan önce yer almalıdır. 180-300 kelime arasında Türkçe ve İngilizce Öz/Abstract eklenmelidir (5 anahtar kelimeyle birlikte). Türkçe yazılan makalelere 600-800 kelime aralığında Genişletilmiş İngilizce Özet (Extended Abstract) eklenmelidir. İngilizce makalelerde geniş özet istenmez.

2. Çalışmalar, A4 boyutunda, üst, alt, sağ ve sol taraftan 2,5 cm. boşluk bırakılarak, 12 punto Times New Roman harf karakterleriyle ve 1,5 satır aralık ölçüsü ile hazırlanmalıdır. 40 kelimeden fazla doğrudan alıntılar 11 punto ve 1,15 satır aralığıyla, 1 cm. içeriden yazılmalıdır. Ana makale dosyası, çift taraflı kör hakemlik gereği yazar bilgilerini içermemelidir.

3. Yayınlanmak üzere gönderilen makale ile birlikte yazar bilgilerini içeren kapak sayfası gönderilmelidir. Kapak sayfasında, makalenin başlığı, yazar veya yazarların bağlı bulundukları kurum ve unvanları, kendilerine ulaşılabilecek adresler, cep, iş numaraları ve e-posta adresleri yer almalıdır (bkz. Son Kontrol Listesi).

4. Çalışmaların başlıca şu unsurları içermesi gerekmektedir: Başlık, Türkçe öz ve anahtar kelimeler; İngilizce başlık, İngilizce öz ve anahtar kelimeler; İngilizce genişletilmiş özet, ana metin bölümleri ve kaynaklar.

5. Çalışmalarda tablo, grafik ve şekil gibi göstergeler numaralandırılarak, tanımlayıcı bir başlık ile verilmelidir.

6. Kurallar dâhilinde dergimize yayınlanmak üzere gönderilen çalışmaların her türlü sorumluluğu ve çalışmada geçen görüşler yazar/yazarlarına aittir.

7. Kabul edilmiş ancak henüz sayıya dâhil edilmemiş makaleler Erken Görünüm olarak yayınlanır ve bu makalelere atıflar “advance online publication” şeklinde verilmelidir. Genel bir kaynaktan elde edilemeyecek temel bir konu olmadıkça “kişisel iletişimlere” atıfta bulunulmamalıdır. Eğer atıfta bulunulursa parantez içinde iletişim kurulan kişinin adı ve iletişimin tarihi belirtilmelidir. Bilimsel makaleler için yazarlar bu kaynaktan yazılı izin ve iletişimin doğruluğunu gösterir belge almalıdır.

Kaynaklar
Filmvisio, metin içi alıntılama ve kaynak gösterme için APA (American Psychological Association) kaynak stilinin 7. edisyonunu benimser. APA 7. edisyon hakkında bilgi için:

American Psychological Association. (2010). Publication Manual of the American Psychological Association, Seventh Edition. https://apastyle.apa.org/products/publication-manual-7th-edition


Kaynakların doğruluğundan yazar(lar) sorumludur. Tüm kaynaklar metinde belirtilmelidir. Kaynaklar aşağıdaki örneklerdeki gibi gösterilmelidir.


Metin İçinde Kaynak Gösterme

Kaynaklar metinde parantez içinde yazarların soyadı ve yayın tarihi yazılarak belirtilmelidir. Birden fazla kaynak gösterilecekse kaynaklar arasında (;) işareti kullanılmalıdır. Kaynaklar alfabetik olarak sıralanmalıdır.


Örnekler:

Tek yazarlı kaynak:

(Kayalı, 2022, s. 26)

İki yazarlı kaynak:

(Banerjee ve Schaff, 2022, s. 368)

Üç ve daha fazla yazarlı kaynak:

Metin içinde ilk kullanımda: (Piff, Dietze, Feinberg, Stancato ve Keltner, 2015, s. 884). Metin içinde tekrarlayan kullanımlarda: (Piff vd., 2015)

Yazarsız kaynak:

(“2019’un merakla…”, 2018).


Kaynaklar Bölümünde Kaynak Gösterme

Kullanılan tüm kaynaklar metnin sonunda ayrı bir bölüm halinde yazar soyadlarına göre alfabetik olarak numaralandırılmadan verilmelidir.

Kaynak yazımı ile ilgili örnekler aşağıda verilmiştir.


Türkçe Kitap

Kayalı, K. (2022). Türk sineması iliklerimize işlemiş, ruhumuza sinmiş bir sanat pratiği. VakıfBank Kültür Yayınları.

• Çeviri Kitap

Shambu, G. (2020). Yeni sinefili (B. Demirtaş, Çev.). Yort Kitap.

• Derleme Kitap

Köse, H., & İpek, Ö. (Ed.). (2016). Gözdeki kıymık yeni Türkiye sinemasında madun ve maduniyet imgeleri. Metis Yayınları.

• Çok Yazarlı Kitap

Abisel, N., Arslan, U. T., Behçetoğulları, P., Karadoğan, A., Öztürk, S. R., & Ulusay, N. (2005). Çok tuhaf çok tanıdık Vesikalı Yarim üzerine. Metis Yayınları.

• İngilizce Kitap

Perkins, V. F. (1993). Film as film understanding and judging movies. Da Capo Press.

• İngilizce Kitap İçerisinde Bölüm

Read, J. (2003). The cult of masculinity: From fan-boys to academic bad-boys. In M. Jancovich, A. L. Reboll, J. Stringer, & A. Willis (Eds.), Defining cult movies the cultural politics of oppositional taste (pp. 54-70). Manchester University Press.

• Türkçe Kitap İçerisinde Bölüm

Erkılıç, H. (2021). Lev Manovich ve dijital sinema teorisi. S. Sert (Ed.), Sinemanın teorisi (s. 398-420). Yordam Kitap.

• Türkçeye Çevrilmiş Kitap İçerisinde Bölüm

Nichols, B. (2021). Kanıt sorunu, retoriğin gücü ve belgesel sinema (E. Engin, Çev.). B. Winston (Ed.), Belgesel sinema kitabı (s. 85-97). Ayrıntı Yayınları.

• Türkçe Makale

Ildırar, S. (2015). Film okuryazarlığı: Bir görsel iletişim sistemi olarak devamlılık sineması. sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 6(1), 57-89. https://doi.org/10.32001/sinecine.540272

• İngilizce Makale

Rogers, A. (2019). Screen practices and Hollywood cinema in the 1930s. Screen, 60(2), 197-223. https://doi.org/10.1093/screen/hjz008

• DOI’si Olmayan Çevrimiçi Edinilmiş Makale

Sezen, D. (2013). Bir sanatsal ifade aracı olarak dijital oyunlar. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 45, 129-147. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuifd/issue/22895/245053

• Popüler Dergi Makalesi

Kutlu, K. (2020, Ocak-Şubat). Sokağın iki yanı. Altyazı, 193, 14-19.

• Türkçe Tezler

Köprü, M. (2018). Eksilti ve alan dışının film anlatısı ve estetiğindeki yeri (Tez No. 532353) [Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.

• Ticari Veritabanında Yer Alan Yüksek Lisans ya da Doktora Tezi

Lupher, S. (2020). From women’s cinema to women’s horror cinema: Genre and gender in the twenty-first century (Order No. 28845183) [Doctoral dissertation, University of Pittsburgh]. ProQuest Dissertations and Theses Global.

• Web’de Yer Alan Yüksek Lisans/Doktora Tezi

Tonta, Y. A. (1992). An analysis of search failures in online library catalogs [Doctoral dissertation, University of California]. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/yayinlar/phd/ickapak.html

• Konferans Sunumu

Davidson, R. J. (2019, August 8–11). Well-being is a skill [Conference session]. APA 2019 Convention, Chicago, IL, United States. https://irp-cdn.multiscreensite.com/a5ea5d51/files/uploaded/APA2019_Program_190708.pdf

• Kitap Şeklinde Yayımlanan Bildiriler

Schneider, R. (2013). Research data literacy. S. Kurbanoğlu vd. (Ed.), Worldwide Communalities and Challenges in Information Literacy Research and Practice (s. 134-140). Springer. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-03919-0

• Çevrimiçi Sözlük

American Psychological Association. (t.y.). Affect theory. APA dictionary of psychology. Retrieved April 24, 2022, from https://dictionary.apa.org/affect-theory

• Çevrimiçi Gazete Yazısı

Bıçak, B. (2021, 26 Aralık). Beyaz perdeye damga vurdular. Cumhuriyet. https://www.cumhuriyet.com.tr/cumhuriyet-pazar/beyaz-perdeye-damga-vurdular-1895527

• Yazarsız Gazete/Dergi Yazısı

2019’un merakla beklenen filmleri. (2018, 27 Ekim). Posta. https://www.posta.com.tr/galeri/2019-un-merakla-beklenen-filmleri-2062174

• Web Page/Blog Post

Bordwell, D. (2019, 29 Kasım). Women in charge: Highlights from Torino [Web log post]. http://www.davidbordwell.net/blog/2019/11/29/women-in-charge-highlights-from-torino/

• Çevrimiçi Video

The Cinema Cartography. (2022, 1 Aralık). The 30 Greatest Films [Video]. YouTube. https://youtu.be/S-B30QlAvDQ

• Twitter

SİYAD. [@Siyad_]. (2022, 4 Şubat). 54. SİYAD Türkiye Sineması Ödülleri Adayları Belirlendi! [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/Siyad_/status/1489559522863726592

• Film

Nolan, C. (Yönetmen). (2014). Interstellar [Film]. Legendary Pictures, Syncopy, Lynda Obst Productions.

• Televizyon Dizisi Bölümü


Kedi, A., & Yiğit, F. (Senarist), Sinir, Ö. (Yönetmen). (2022, 28 Ocak). Çaça ve cosplay (2. Sezon, 5. Bölüm) [Televizyon dizisi bölümü]. B. Ayaztaş ve F. Yiğit (Yapımcı), Gibi. Özcanlar Yapım Sarayı.

• Podcast Bölümü

Fennessey, S., & Dobbins, A. (Sunucu). (2022, 6 Aralık). The top 5 movies of 2022 [Podcast bölümü]. The Big Picture. The Ringer. https://www.theringer.com/2022/12/6/23495887/the-top-five-movies-of-2022

• Müzik Kaydı

Bulutsuzluk Özlemi. (1995). Tepedeki çimenlik. Yaşamaya mecbursun [CD]. Ada Müzik.

Son Güncelleme Zamanı: 4.03.2024 20:29:25