Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okullarında Müzik Dersine Ait Öğrenme Ortamlarının Fiziksel Durumları: Akdeniz Bölgesi Örneği

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 22, 224 - 237, 06.01.2012

Öz

Sanatsal düzeyi daha yüksek olan toplumların oluşması için ilköğretim döneminde nitelikli bir müzik eğitiminin verilmesi büyük önem taşımaktadır. İlköğretim sürecinde öğrencilerin eğitim müziği ile ilk defa karşılaşmasından dolayı, bu karşılaşmanın niteliği, bireylerin yaşam boyunca müziğe olan ilgi ve sevgilerinin temelini oluşturmaktadır. Müzik dersinin amaçlarına uygun olarak yürütülebilmesi için fiziksel ortamların sağlanmasının gerekliliğinden yola çıkarak araştırma, ilköğretim okullarında müzik dersine ilişkin öğrenme ortamlarının fiziksel durumlarını tespit etmek ve bu konuda öneriler sunmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma, durum tespitine yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırma sonucunda ilköğretim okullarında müzik derslerine ilişkin öğrenme ortamlarının yeterince sağlanamadığı tespit edilmiş ve bu konuya ilişkin öneriler sunulmuştur.


Kaynakça

  • Mimarlık Fakültesi Elektronik Dergisi, (4), 203. adresinden 25.06.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Geilişli, Y. (2007). Öğretim teknolojisi kullanımı açısından bir öğretim kurumunun değerlendirilmesi: Red Cedar İlköğretim Okulu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 68.
  • Güven, B. ve Karataş, İ. (2004). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının sınıf ortamı tasarımları. İlköğretim Online, 3(1), 25-34. http://ilkögretim-online. org.tr adresinden 06.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Özsoy, F. B. (2008). Müzik eğitiminde karşılaşılan sorunlar. http://www.muzikdersleri. net/archive/index. php/thread-1275.html , adresinden 20.06.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Uçan, A., Yıldız, G., Bayraktar, E. (1999). İlköğretimde etkili öğrenme ve öğretme öğretmen el kitabı, ilköğretimde müzik öğretimi modül 9. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: Ankara.

Physical Conditions pertaining to Learning Environments of Music Classes in Elementary Schools: Mediterranean Region Case

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 22, 224 - 237, 06.01.2012

Öz

Delivery of a quality music education within the elementary education age is of utmost importance for the constitution of a society with a significant level of artistic level. The quality of the initial concurrence of the elementary grade students with the education music sets ground for the individuals’ lifelong interest and sympathy towards music. Considering the formation of physical conditions for the music classes to be instructed with a purpose built scheme as a priority, the research is built so as to identify the physical conditions of the learning environments regarding music classes in elementary schools and put forward proposals in this respect. The research is a descriptive and circumstance detection oriented study. Within the context of research;
a questionnaire form, which determines whether there are enough physical conditions in order to carry out music courses healthfully in elementary schools, is prepared and applied to school principals. Research population comprises 2624 elementary schools located in the cities of Mediterranean Region. The sample group is composed of randomly selected 440 elementary schools also situated in Mediterranean Region. The number of elementary schools involved in the sample group is designed to be more than %10 of the total number of elementary schools for each city within the region in question. At the end of the research, it is clearly seen that elementary schools are not equipped with the adequate learning environments for music classes and proposals concerning the matter in question are put forward.

Kaynakça

  • Mimarlık Fakültesi Elektronik Dergisi, (4), 203. adresinden 25.06.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Geilişli, Y. (2007). Öğretim teknolojisi kullanımı açısından bir öğretim kurumunun değerlendirilmesi: Red Cedar İlköğretim Okulu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 68.
  • Güven, B. ve Karataş, İ. (2004). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının sınıf ortamı tasarımları. İlköğretim Online, 3(1), 25-34. http://ilkögretim-online. org.tr adresinden 06.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Özsoy, F. B. (2008). Müzik eğitiminde karşılaşılan sorunlar. http://www.muzikdersleri. net/archive/index. php/thread-1275.html , adresinden 20.06.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Uçan, A., Yıldız, G., Bayraktar, E. (1999). İlköğretimde etkili öğrenme ve öğretme öğretmen el kitabı, ilköğretimde müzik öğretimi modül 9. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: Ankara.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Özdemir

Gökay Yıldız

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2012
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Özdemir, G., & Yıldız, G. (2012). İlköğretim Okullarında Müzik Dersine Ait Öğrenme Ortamlarının Fiziksel Durumları: Akdeniz Bölgesi Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(22), 224-237.