At present, business have been maintaining
their activity in growing competitive area and changing environmental
circumstances. Especially, after 1980s, in consumers’desires area with changing
continuously. It depends on capacity of develeopment inventive and new products
that expected by target market about the price and quality in order to sustain
business’ existence and their growth and offering to market besides other
factors. Target cost management is one of the method that in order to meet the
expectations of target markets’ price and quality. This method has used by
Japanese and American business as cost management tool by long time. The main
purpose of this method is implemented to provide the quality, effectiveness and
profitability differ from traditional costing method. In this paper, target
cost management is determined as theoretically or practically.
Cost Management Target Costing Target Cost Target Profit Target Price
Günümüzde işletmeler artan rekabet ortamında ve değişen çevre
şartlarında faaliyetlerini sürdürmektedirler. Özellikle 1980 yıllardan sonra
müşteri isteklerinin sürekli değiştiği bir ortamda işletmelerin varlıklarını
sürdürmeleri ve büyümeleri, birçok faktörün yanı sıra, hedef pazarın beklediği
fiyat ve kalitede özgün ve yeni ürünleri üretme ve pazara sunma kapasitesine de
bağlıdır. Hedef pazarın kalite ve fiyat beklentisini karşılamaya yönelik
ürünleri üretmek ve pazara sunmak için kullanılan yöntemlerden birisi de hedef
maliyetleme yöntemidir. Hedef maliyetleme yöntemi Japon ve Amerikalı işletmeler
tarafından uzun yıllardır maliyet yönetim aracı olarak kullanılmaktadır.
Yöntemin özü geleneksel maliyetlemeden farklı olarak, işletmeler tarafından
üretimi gerçekleştirilecek yeni ürünlerde kaliteyi, verimliliği ve kârlılığı
sağlamak amacıyla uygulanmaktadır. Bu çalışmada hedef maliyetleme yöntemi hem
teorik olarak hem de uygulamaya yer verilerek açıklanmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |