Eğitim programlarının
bütünleştirilmesi fikri, eğitimcilerin gerçek hayat ile ilgili problemlerinin
ayrı ayrı disiplinlere bölünemeyeceğini fark etmeleriyle ortaya çıkmıştır.
Dewey’in (1931) disiplinlerin ayrık olmaması gerektiğini bilakis gerçek dünya
uygulamalarıyla hayata geçirilmesini savunduğu The Way out of Educational Confusion adlı kitabı 1950’li yıllar
boyunca sınıflarda bütünleşik programların uygulanmasının önünü açmıştır.
Dewey’in laboratuvar okulları ile başlattığı reform ve felsefesinden STEM
eğitimi de etkilenmiştir. Programların bütünleştirilmesi, amaçlı bir şekilde
farklı konu alanlarından gelen bilgi, beceri ve değerlerin daha anlamlı bir
şekilde bir kavram olarak öğretilmesi yaklaşımı ya da öğretme stratejisidir.
STEM disiplinlerinin bütünleştirilmesi de bir çeşit öğretim programlarının
bütünleşmesidir. Bu nedenle programların bütünleştirilmesine ilişkin
yaklaşımların STEM uygulayıcıları tarafından bilinmesi, STEM disiplinlerinin
bütünleştirilmesine ilişkin modellerin anlaşılması açısından oldukça önemli
olacaktır. Bu çalışmanın amacı, programların bütünleştirilmesine yönelik alan
yazın incelemelerinden hareketle teorik düzeyde bütünleşik STEM eğitim
modellerini ortaya koymaktır.
The idea of curriculum integration is derived from educators’ awareness
that real world problems are not separated into isolate disciplines.
Furthermore, Dewey (1931) argued that disciplines should not be separate, but
rather bring to life problems through real-world application in his book titled
The Way Out of Educational Confusion
which paved the way for integrating curriculum in classrooms through the 1950s.
STEM education has also affected by Dewey’s laboratory school reform and
philosophies. The integration of programs is the approach or teaching strategy
of teaching knowledge, skills and values from different subject areas more in a
more meaningfully way as a concept. STEM integration in the classroom is also a
type of curriculum integration. For this reason, it is very important for STEM
practitioners to know the approaches for the integration of programs in terms
of understanding models related to the integration of STEM disciplines. The aim
of the study is to explore integrated STEM models at theoretical level based on
the literature examination about integrated program approaches.
STEM education integrated STEM education models engineering engineering design
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 3 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 45 Sayı: 45 |