Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hukuk Eğitiminde Kullanılmak Üzere Üç Boyutlu Sanal Mahkeme Geliştirilmesi

Yıl 2017, , 69 - 90, 29.01.2017
https://doi.org/10.17569/tojqi.288854

Öz

Bu çalışmanın amacı, hukuk
eğitiminde kullanılmak üzere üç boyutlu bir sanal mahkeme geliştirmektir. Nitel
desende modellenen çalışma kapsamında tasarım tabanlı araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 4 avukat, 6 stajyer avukat ve 5
araştırmacıdan meydana gelmektedir. Veriler doküman analizi, odak grup
toplantıları ve yapılandırılmamış mülakatlar yoluyla elde edilmiştir.
Düzenlenen iki odak grup toplantısının ilkinde sanal mahkemenin kimlere yönelik
geliştirileceği ve hangi amaçlarla kullanılabileceği; ikincisinde ise gerçek
mahkemelerin yapısı ve işleyişinin sanal ortama nasıl aktarılabileceği
konularında tartışmalar yapılmıştır. Ayrıca, Türkiye’de gerçek mahkemelerin
işleyişi ve duruşma salonlarının fizikî özellikleri konularında doküman analizi
yapılmıştır. Odak grup toplantılarından ve doküman analizinden elde edilen
bulgular bir arada değerlendirilerek eğitsel amaçlı geliştirilecek bir sanal
mahkemenin sahip olması gereken nitelikler ortaya koyulmuştur. Bir sonraki
aşamada duruşmaların yapılabileceği, üç boyutlu bir sanal mahkeme binası
modellenmiştir. Yapılandırılmamış mülakat kullanılarak deneyimli ve stajyer
avukatların görüşlerinin alındığı ve bu doğrultuda düzenlemelerin yapıldığı iki
aşamalı bir değerlendirme sürecinin sonunda sanal mahkemeye son şekli
verilmiştir.

Kaynakça

  • Arıcı, V. A. (2013). A study on 3D-virtual reality in science education programs: "Solar system and beyond: Space puzzle" unit sample (Unpublished Master’s Thesis). Adnan Menderes University, Aydın.
  • Barnett, E., & McKeown, L. (2012). The student behind the avatar: Using Second Life (virtual world) for legal advocacy skills development and assessment for external students: a critical evaluation. Journal of Commonwealth Law and Legal Education, 8(2), 41-63.
  • Başözen, A., & İyiler, M. (2009). Türk hukuk eğitiminde klinik eğitimin bir türü olarak yeni bir uygulama: “Lisans aşamasında öğrenci stajı”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11, 1481-1492.
  • Chen, C. H., Yang, J. C., Shen, S., & Jeng, M. C. (2007). A desktop virtual reality earth motion system in astronomy education. Educational Technology and Society, 10, 289-304.
  • Çavaş, B., Huyugüzel Çavaş, P., & Taşkın Can, B. (2004). Eğitimde sanal gerçeklik. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3, 110 – 116.
  • Damer, B. (2008). Meeting in the ether: A brief history of virtual worlds as a medium for user-created events. Artifact, 2(2), 94-107.
  • Dede, C. (2010). Introduction to virtual reality in education. Themes in Science and Technology Education, 2(1-2), 7-9.
  • Demirağ, F., & Çiftçi, H. (2010). Türkiye’de hukuk fakülteleri ve hukuk eğitimi. Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 91, 257-290.
  • Dinçer, G. D. (2008). The use of virtual worlds in the distance education consulting services: Second life sample (Unpublished Master’s Thesis). Anadolu University, Eskişehir.

Development of Three Dimensional Virtual Court for Legal Education

Yıl 2017, , 69 - 90, 29.01.2017
https://doi.org/10.17569/tojqi.288854

Öz

The aim of this study was to develop
a three-dimensional virtual court for legal education. The study was carried
out as qualitative research, and design-based research method was used in the
study. The participants were composed of 4 lawyers, 6 legal practitioners and 5
researchers. Study data were collected by using document analysis, focus group
discussions and unstructured interviews. Two focus group discussions were held
throughout the study implementation In the first discussion, the participants
were informed about potential beneficiaries and purposes of using of virtual
courts. The other discussion became the venue for negotiations on how to
transfer the structure and functioning of real courts to the virtual
environment. In addition, document analysis was conducted on functioning and
physical properties of the real courts in Turkey. In the light of the findings
from the focus group discussions in combination with document analysis, the
qualities were determined which are expected to be featured in a virtual court
to be developed for legal education. In the following stage, a
three-dimensional virtual courthouse was modelled where hearings can be held.
Then it was revised in accordance with opinions of both experienced and legal
practitioners by using unstructured interview forms. The court was finally
finished as a result of a two-step evaluation process.

Kaynakça

  • Arıcı, V. A. (2013). A study on 3D-virtual reality in science education programs: "Solar system and beyond: Space puzzle" unit sample (Unpublished Master’s Thesis). Adnan Menderes University, Aydın.
  • Barnett, E., & McKeown, L. (2012). The student behind the avatar: Using Second Life (virtual world) for legal advocacy skills development and assessment for external students: a critical evaluation. Journal of Commonwealth Law and Legal Education, 8(2), 41-63.
  • Başözen, A., & İyiler, M. (2009). Türk hukuk eğitiminde klinik eğitimin bir türü olarak yeni bir uygulama: “Lisans aşamasında öğrenci stajı”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11, 1481-1492.
  • Chen, C. H., Yang, J. C., Shen, S., & Jeng, M. C. (2007). A desktop virtual reality earth motion system in astronomy education. Educational Technology and Society, 10, 289-304.
  • Çavaş, B., Huyugüzel Çavaş, P., & Taşkın Can, B. (2004). Eğitimde sanal gerçeklik. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3, 110 – 116.
  • Damer, B. (2008). Meeting in the ether: A brief history of virtual worlds as a medium for user-created events. Artifact, 2(2), 94-107.
  • Dede, C. (2010). Introduction to virtual reality in education. Themes in Science and Technology Education, 2(1-2), 7-9.
  • Demirağ, F., & Çiftçi, H. (2010). Türkiye’de hukuk fakülteleri ve hukuk eğitimi. Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 91, 257-290.
  • Dinçer, G. D. (2008). The use of virtual worlds in the distance education consulting services: Second life sample (Unpublished Master’s Thesis). Anadolu University, Eskişehir.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sakine Öngöz

Hasan Karal Bu kişi benim

Mustafa Tüysüz

Adil Yıldız

Ahmet Kılıç

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2017
Gönderilme Tarihi 22 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Öngöz, S., Karal, H., Tüysüz, M., Yıldız, A., vd. (2017). Development of Three Dimensional Virtual Court for Legal Education. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 69-90. https://doi.org/10.17569/tojqi.288854
AMA Öngöz S, Karal H, Tüysüz M, Yıldız A, Kılıç A. Development of Three Dimensional Virtual Court for Legal Education. TOJQI. Ocak 2017;8(1):69-90. doi:10.17569/tojqi.288854
Chicago Öngöz, Sakine, Hasan Karal, Mustafa Tüysüz, Adil Yıldız, ve Ahmet Kılıç. “Development of Three Dimensional Virtual Court for Legal Education”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 8, sy. 1 (Ocak 2017): 69-90. https://doi.org/10.17569/tojqi.288854.
EndNote Öngöz S, Karal H, Tüysüz M, Yıldız A, Kılıç A (01 Ocak 2017) Development of Three Dimensional Virtual Court for Legal Education. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 8 1 69–90.
IEEE S. Öngöz, H. Karal, M. Tüysüz, A. Yıldız, ve A. Kılıç, “Development of Three Dimensional Virtual Court for Legal Education”, TOJQI, c. 8, sy. 1, ss. 69–90, 2017, doi: 10.17569/tojqi.288854.
ISNAD Öngöz, Sakine vd. “Development of Three Dimensional Virtual Court for Legal Education”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 8/1 (Ocak 2017), 69-90. https://doi.org/10.17569/tojqi.288854.
JAMA Öngöz S, Karal H, Tüysüz M, Yıldız A, Kılıç A. Development of Three Dimensional Virtual Court for Legal Education. TOJQI. 2017;8:69–90.
MLA Öngöz, Sakine vd. “Development of Three Dimensional Virtual Court for Legal Education”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, c. 8, sy. 1, 2017, ss. 69-90, doi:10.17569/tojqi.288854.
Vancouver Öngöz S, Karal H, Tüysüz M, Yıldız A, Kılıç A. Development of Three Dimensional Virtual Court for Legal Education. TOJQI. 2017;8(1):69-90.