Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kısa Film Tasarımlarında Teknolojik ve Pedagojik Özelliklerin İncelenmesi

Yıl 2017, , 122 - 140, 26.01.2017
https://doi.org/10.17569/tojqi.288859

Öz

Yeni öğretim programlarının
özelliklerine uygun teknoloji destekli ortamların oluşturulması her geçen gün
daha da önem kazanmaktadır. Bu yönüyle, hizmet öncesi öğretmen eğitiminde
bilgiyi üretmeyi model alan uygulamalı derslerin başında Öğretim Teknolojileri
ve Materyal Tasarımı (ÖTvMT) dersi gelmektedir. Bu ders kapsamındaki öğretim
etkinliklerinden biri de öğretmen adaylarının eğitici kısa film hazırlama veya
kullanma etkinlikleridir. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Eğitim Bilişim Ağı
(EBA) aracılığıyla eğitici kısa film tasarımlarını teşvik etmektedir. Bu tür etkinlikler
ile öğretmen adaylarının sahip oldukları teknolojik bilgileri ile pedagojik
bilgilerini öğretilecek içerik bilgisi çerçevesinde bütünleştirmeleri
hedeflenmektedir. Bu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının kısa film
tasarımlarındaki senaryolarının teknik ve pedagojik özelliklerinin
incelenmesini içermektedir. KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği
programındaki öğretmen adayları ile yürütülen araştırmada, dört kişilik
gruplardan MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) kapsamındaki gelişim alanları
ve kazanımlardan uygun olanlarına yönelik kısa süreli film hazırlamaları
istenmiştir. Hazırlanan eğitsel içerikli filmlerden ölçüt örnekleme yoluyla
seçilen 5 tane film; teknik beceriler, pedagojik açıdan kazanıma ve çocuğun
gelişimine uygunluk, sunum çeşitliliği ile öğrenen bilgisi (ön bilgileri ve
öğrenme güçlüklerini fark ettirici özellikleri) yönüyle incelenmiştir. Bulgular,
bu tür senaryolaştırmalarda teknik beceri açısından film hazırlama
becerilerinin yanında, kısa filmlerin içeriklerinin pedagojik açıdan kazanım
göstergeleri ile gelişim alanlarına uygun olduğuna işaret etmektedir. Kısa film
içeriklerinde okul öncesi eğitim açısından sunum çeşitliliği sağlanmakla
birlikte, ön bilgilerin özelliğini fark ettirici uygulamalara yeterince yer
verilmediği görülmüştür. 

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2011). Bir öğrenme nesnesi olarak eğitsel kısa filmler: Öğretmen adaylarının çektikleri eğitsel kısa filmler üzerine bir değerlendirme. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 15-27.
  • Akbaş, O., Canoğlu, S.N. & Ceylan, M. (2015). Eğitsel kısa film ve videoları yeniden düşünmek: Eğitsel kısa film ve video yarışmasına ilişkin bir değerlendirme. Kuramsal Eğitimbilim, 8(2), 282-296.
  • Alım, M. (2012). Coğrafya öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı/geliştirme dersinde elde ettikleri kazanımlar. Doğu Coğrafya Dergisi, 33, 1-10.
  • Alım, M. (2015). Coğrafya dersleri için materyal tasarımı. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(27), 73-84.
  • Bayhan, P., Olgun, P., & Yelland, N.J. (2002). A study of pre-school teachers' thoughts about computer-assisted instruction. Contemporary Issues in Early Childhood, 3(2), 298-303.
  • Bektaş F., A. Nalçacı, H., & Ercoşkun (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının “öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme/tasarımı” dersinin kazanımlarına ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 2(2), 19-31.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Chen, J., & Chang, C. (2006). Using computers in early childhood classrooms: Teachers’ attitudes, skills and practices. Journal of Early Childhood Research, 4(2). 169-188.
  • Clements, D.H. (1994). The uniqueness of the computer as a learning tool: Insights from research and practice. In J. L. Wright ve D. D. Shade (Eds.), Young children: Active learners in a technological age (pp. 31-50). Washington, DC: National Association for the Education of Young Children.
  • Clements, D.H. (1999). Young children and technology. In G. D. Nelson (Ed.), Dialogue on early childhood science, mathematics, and technology education (pp. 92-105). Washington, DC: American Association for the Advancement of Science.

Examination of Technological and Pedagogical Properties in Short Film Designs

Yıl 2017, , 122 - 140, 26.01.2017
https://doi.org/10.17569/tojqi.288859

Öz

Establishment of technology assisted
environments suitable for new teaching programs has become more of an issue
each passing day. From this aspect, Teaching Technologies and Material Design
(TTMD) course comes first as applied courses modeling the knowledge generation
in pre-service teacher education. One of the teaching activities within the
scope of this course is the activities of pre-service teachers for short film
preparation and application. Ministry of National Education (MEB) encourages
the short film designs through Education Informatics Network (EBA). Integration
of technological and pedagogical knowledge that pre-service teachers have
within the frame of content knowledge to be taught has been aimed with this kind
of activities. This study includes the examination of technological and
pedagogical properties of scripts of early childhood pre-service teachers in
short film designs. In this research that has been performed with pre-service
teachers in KTÜ (Karadeniz Technical University) Fatih Faculty of Education,
Early Childhood Education Department, short film production towards the
suitable ones for the zones of development and objectives within the MEB Early
Childhood Education Program (2013) was asked from groups of four. 5 films
selected by criterion sampling method from educational short films prepared,
were examined in terms of technical skills, suitability for pedagogical
learning objectives and child development, varieties of representation, and
knowledge of learner (pre-conceptions and learning disability characteristics).
Results refer to that short film contents are suitable for zones of development
with pedagogical learning objectives indicators in this type of scripting
beside the film preparation skills in terms of technical skills, It has been
seen that even if a variety of representation in terms of early childhood
education was provided, there are not enough applications characterizing the
pre-conceptions in short film contents. 

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2011). Bir öğrenme nesnesi olarak eğitsel kısa filmler: Öğretmen adaylarının çektikleri eğitsel kısa filmler üzerine bir değerlendirme. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 15-27.
  • Akbaş, O., Canoğlu, S.N. & Ceylan, M. (2015). Eğitsel kısa film ve videoları yeniden düşünmek: Eğitsel kısa film ve video yarışmasına ilişkin bir değerlendirme. Kuramsal Eğitimbilim, 8(2), 282-296.
  • Alım, M. (2012). Coğrafya öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı/geliştirme dersinde elde ettikleri kazanımlar. Doğu Coğrafya Dergisi, 33, 1-10.
  • Alım, M. (2015). Coğrafya dersleri için materyal tasarımı. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(27), 73-84.
  • Bayhan, P., Olgun, P., & Yelland, N.J. (2002). A study of pre-school teachers' thoughts about computer-assisted instruction. Contemporary Issues in Early Childhood, 3(2), 298-303.
  • Bektaş F., A. Nalçacı, H., & Ercoşkun (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının “öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme/tasarımı” dersinin kazanımlarına ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 2(2), 19-31.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Chen, J., & Chang, C. (2006). Using computers in early childhood classrooms: Teachers’ attitudes, skills and practices. Journal of Early Childhood Research, 4(2). 169-188.
  • Clements, D.H. (1994). The uniqueness of the computer as a learning tool: Insights from research and practice. In J. L. Wright ve D. D. Shade (Eds.), Young children: Active learners in a technological age (pp. 31-50). Washington, DC: National Association for the Education of Young Children.
  • Clements, D.H. (1999). Young children and technology. In G. D. Nelson (Ed.), Dialogue on early childhood science, mathematics, and technology education (pp. 92-105). Washington, DC: American Association for the Advancement of Science.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevzat Yiğit Bu kişi benim

Nedim Alev Bu kişi benim

Özlem Yurt Bu kişi benim

Ebru Mazlum Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2017
Gönderilme Tarihi 24 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Yiğit, N., Alev, N., Yurt, Ö., Mazlum, E. (2017). Examination of Technological and Pedagogical Properties in Short Film Designs. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 122-140. https://doi.org/10.17569/tojqi.288859
AMA Yiğit N, Alev N, Yurt Ö, Mazlum E. Examination of Technological and Pedagogical Properties in Short Film Designs. TOJQI. Ocak 2017;8(1):122-140. doi:10.17569/tojqi.288859
Chicago Yiğit, Nevzat, Nedim Alev, Özlem Yurt, ve Ebru Mazlum. “Examination of Technological and Pedagogical Properties in Short Film Designs”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 8, sy. 1 (Ocak 2017): 122-40. https://doi.org/10.17569/tojqi.288859.
EndNote Yiğit N, Alev N, Yurt Ö, Mazlum E (01 Ocak 2017) Examination of Technological and Pedagogical Properties in Short Film Designs. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 8 1 122–140.
IEEE N. Yiğit, N. Alev, Ö. Yurt, ve E. Mazlum, “Examination of Technological and Pedagogical Properties in Short Film Designs”, TOJQI, c. 8, sy. 1, ss. 122–140, 2017, doi: 10.17569/tojqi.288859.
ISNAD Yiğit, Nevzat vd. “Examination of Technological and Pedagogical Properties in Short Film Designs”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 8/1 (Ocak 2017), 122-140. https://doi.org/10.17569/tojqi.288859.
JAMA Yiğit N, Alev N, Yurt Ö, Mazlum E. Examination of Technological and Pedagogical Properties in Short Film Designs. TOJQI. 2017;8:122–140.
MLA Yiğit, Nevzat vd. “Examination of Technological and Pedagogical Properties in Short Film Designs”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, c. 8, sy. 1, 2017, ss. 122-40, doi:10.17569/tojqi.288859.
Vancouver Yiğit N, Alev N, Yurt Ö, Mazlum E. Examination of Technological and Pedagogical Properties in Short Film Designs. TOJQI. 2017;8(1):122-40.